Opel Corsa je bratrem Fiatu Punto, obě auta sdílejí stejný technický základ. A zůstane to tak i nadále. Nová corsa totiž nedostane novou platformu, konstruktéři dostali za úkol vyjít ze stávající generace.
Ta je povedená a je také levnější. Opel, který se nadechuje k velkému rozmachu, tak něco ušetří.
A nutno vysvětlit, že použití osvědčeného technického základu nemusí být na škodu. Nastrojená má totiž být corsa moderně.
Tento postup rozhodně není ojedinělý. Z přímých konkurentů corsy přepracovanou původní techniku předchozí generace používá třeba veleúspěšné aktuální provedení Renaultu Clio. Škoda Fabia první a druhé generace jsou také blízké příbuzné (úplně nová dorazí letos)
Rüsselsheimská automobilka už oficiálně slíbila, že corsa, která je na trhu už osmým rokem, se koncem letoška dočká nástupkyně. Opel se tak už chlubí obrázky prototypů v poslední fázi testů a konečném jemném ladění detailů. Fotky jsou z testů prováděných jihovýchodně od Frankfurtu nad Mohanem. Auta mají polep, který znejasňuje linky a tvary auta. Přibližnou představu si ale s trochou fantazie divák udělá.
Opel už prozradil, že pod kapotu nová corsa dostane litrový přeplňovaný tříválec s výkonem 115 koní (85 kW) spřažený s šestistupňovým manuálem. To bude nejdůležitější motor nové generace malého opelu. Na výběr má být mimo jiné mezi dvěma druhy nastavení podvozku (komfortní a sportovní). Corsa by měla mít premiéru na říjnovém autosalonu v Paříži.