Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Corsa konečně dorazil. Veze nový motor a podvozek

  12:05aktualizováno  12:05
Pátá generace corsy se představuje v plné parádě. Potvrzuje se, že nové provedení malého opelu výrazně navazuje na předchozí verzi. Konstruktéři vyšlechtili původní techniku a přidali nové motory a velký tablet na přístrojovku. V Eisenachu začnou novou corsu vyrábět ještě letos.

Corsa byla vždy velmi výrazným reprezentantem své kategorie. První se představila před 32 lety, následující "kulaté" provedení ze začátku devadesátých let pak bylo obrovským hitem i v Česku a později agresivní cenou corsa rozběhla první velkou vlnu zlevňování aut.

Končící provedení se drží na trhu na dnešní poměry vcelku dlouho, za osm let jich vyrobili 2,8 milionu (celkem vzniklo za 32 let 12 milionů cors). Byl tedy nejvyšší čas přijít s novou generací.

Opel Corsa

Pátá generace vychází z mechaniky předchůdkyně. Design karoserie na ni výrazně navazuje, ale podvozkáři výrazně přepracovali podvozek a řízení a motoráři dodali nový přeplňovaný litrový tříválec. Podvozek má být značně komfortnější a řízení přesnější. Všechny díly podvozku vývojáři modifikovali a vylepšili.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a rádi byste měli corsu? Vyberte si z nabídky více jak 100 vozů této značky na Automodul.cz.

"Směrová stabilita a jízdní vlastnosti v zákrutách se zlepšily díky nižšímu těžišti, pevnějšímu pomocnému rámu a nové geometrii přední nápravy. Nové jsou i kulové čepy a také zadní náprava je zcela nově naladěná," popisují zástupci značky. "Nový podvozek přispěl ke zmenšení náklonů karoserie v zatáčkách a k lepší ovladatelnosti při současném snížení projevů nedotáčivosti. Nová charakteristika tlumičů vylepšuje cestovní komfort na nerovných silnicích."

Nová je geometrie řízení a kalibrace softwaru elektrického posilovače řízení s účinkem proměnným v závislosti na rychlosti. Novým standardním prvkem všech verzí corsy bude městský režim City, který se aktivuje stlačením knoflíku a pak se sníží síla potřebná pro ovládání volantu při manévrování v nízkých rychlostech. Stejnou funkci znají už dlouhá léta fiatáři. S Fiatem Punto také corsa sdílí technický základ.

Opel Corsa

Na výběr bude ze dvou provedení podvozku: Comfort a Sport. Ten druhý má tvrdší pružiny a tlumiče i specifickou geometrii řízení a má přenastavený posilovač.

Největší novinkou nové corsy je nově vyvinutý benzinový tříválec s litrovým objemem. Má turbo, přímé vstřikování a kompenzuje nepravidelný chod tříválcového uspořádání vyvažovací hřídelí. Celohliníkový motor bude k mání ve verzích o výkonu 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k). Obě verze mají stejný točivý moment 170 Nm (při 1 800 otáčkách). Motor se představí s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Fotogalerie

V corse bude mít premiéru také šestistupňová automatická převodovka nové generace a nová robotizovaná převodovka.

V nabídce bude ještě benzinový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW (100 k) s maximálním točivým momentem 200 Nm. V ceníku zůstanou i atmosferické čtyřválce 1,2 l a 1,4 l.

Nebudou chybět turbodiesely 1.3 CDTI o výkonech 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k). Další verze vyjedou na jaře 2015.

Zcela nový má být interiér. V lépe vybavených verzích v něm hlavní roli bude hrát multimediální systém IntelliLink, ovládaný velkým tabletem na přístrojovce (dotykový displej má uhlopříčku 7 palců - 17,8 cm). Je kompatibilní s chytrými telefony Apple i s přístroji s operačním systémem Android a lze jej ovládat hlasovými povely.

Corsa bude opět k mání ve tří i pětidveřovém provedení. Na kombík skoro určitě nedojde. Opel slibuje, že do čtyřmetrového auta pohodlně naloží pět cestujících.

Corsa dostane do výbavy prvky známé z vyšších modelů, nově například bi-xenonové světlomety, hlídač mrtvého úhlu, čtečku dopravních značek, systém pro udržování v jízdním pruhu, asistent dálkových světel, systém monitorování odstupu, parkovací asistent, který corsu sám zaparkuje, parkovací kameru nebo vyhřívaná přední sedadla, volant i čelní okno.

Jeden z nejdůležitějších modelů Opelu se oficiálně představí na pařížském autosalonu. Vyrábět se bude ve španělské Zaragoze a německém Eisenachu.

"Novou Corsu bude možné objednávat už na podzim, fyzicky se auta u dealerů objeví ještě před koncem tohoto roku," říká mluvčí českého zastoupení Opelu Martin Hejral.



Témata: Opel


Nejčtenější

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.