Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Corsa konečně dorazil. Veze nový motor a podvozek

  12:05aktualizováno  12:05
Pátá generace corsy se představuje v plné parádě. Potvrzuje se, že nové provedení malého opelu výrazně navazuje na předchozí verzi. Konstruktéři vyšlechtili původní techniku a přidali nové motory a velký tablet na přístrojovku. V Eisenachu začnou novou corsu vyrábět ještě letos.

Corsa byla vždy velmi výrazným reprezentantem své kategorie. První se představila před 32 lety, následující "kulaté" provedení ze začátku devadesátých let pak bylo obrovským hitem i v Česku a později agresivní cenou corsa rozběhla první velkou vlnu zlevňování aut.

Končící provedení se drží na trhu na dnešní poměry vcelku dlouho, za osm let jich vyrobili 2,8 milionu (celkem vzniklo za 32 let 12 milionů cors). Byl tedy nejvyšší čas přijít s novou generací.

Opel Corsa

Pátá generace vychází z mechaniky předchůdkyně. Design karoserie na ni výrazně navazuje, ale podvozkáři výrazně přepracovali podvozek a řízení a motoráři dodali nový přeplňovaný litrový tříválec. Podvozek má být značně komfortnější a řízení přesnější. Všechny díly podvozku vývojáři modifikovali a vylepšili.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a rádi byste měli corsu? Vyberte si z nabídky více jak 100 vozů této značky na Automodul.cz.

"Směrová stabilita a jízdní vlastnosti v zákrutách se zlepšily díky nižšímu těžišti, pevnějšímu pomocnému rámu a nové geometrii přední nápravy. Nové jsou i kulové čepy a také zadní náprava je zcela nově naladěná," popisují zástupci značky. "Nový podvozek přispěl ke zmenšení náklonů karoserie v zatáčkách a k lepší ovladatelnosti při současném snížení projevů nedotáčivosti. Nová charakteristika tlumičů vylepšuje cestovní komfort na nerovných silnicích."

Nová je geometrie řízení a kalibrace softwaru elektrického posilovače řízení s účinkem proměnným v závislosti na rychlosti. Novým standardním prvkem všech verzí corsy bude městský režim City, který se aktivuje stlačením knoflíku a pak se sníží síla potřebná pro ovládání volantu při manévrování v nízkých rychlostech. Stejnou funkci znají už dlouhá léta fiatáři. S Fiatem Punto také corsa sdílí technický základ.

Opel Corsa

Na výběr bude ze dvou provedení podvozku: Comfort a Sport. Ten druhý má tvrdší pružiny a tlumiče i specifickou geometrii řízení a má přenastavený posilovač.

Největší novinkou nové corsy je nově vyvinutý benzinový tříválec s litrovým objemem. Má turbo, přímé vstřikování a kompenzuje nepravidelný chod tříválcového uspořádání vyvažovací hřídelí. Celohliníkový motor bude k mání ve verzích o výkonu 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k). Obě verze mají stejný točivý moment 170 Nm (při 1 800 otáčkách). Motor se představí s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Fotogalerie

V corse bude mít premiéru také šestistupňová automatická převodovka nové generace a nová robotizovaná převodovka.

V nabídce bude ještě benzinový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW (100 k) s maximálním točivým momentem 200 Nm. V ceníku zůstanou i atmosferické čtyřválce 1,2 l a 1,4 l.

Nebudou chybět turbodiesely 1.3 CDTI o výkonech 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k). Další verze vyjedou na jaře 2015.

Zcela nový má být interiér. V lépe vybavených verzích v něm hlavní roli bude hrát multimediální systém IntelliLink, ovládaný velkým tabletem na přístrojovce (dotykový displej má uhlopříčku 7 palců - 17,8 cm). Je kompatibilní s chytrými telefony Apple i s přístroji s operačním systémem Android a lze jej ovládat hlasovými povely.

Corsa bude opět k mání ve tří i pětidveřovém provedení. Na kombík skoro určitě nedojde. Opel slibuje, že do čtyřmetrového auta pohodlně naloží pět cestujících.

Corsa dostane do výbavy prvky známé z vyšších modelů, nově například bi-xenonové světlomety, hlídač mrtvého úhlu, čtečku dopravních značek, systém pro udržování v jízdním pruhu, asistent dálkových světel, systém monitorování odstupu, parkovací asistent, který corsu sám zaparkuje, parkovací kameru nebo vyhřívaná přední sedadla, volant i čelní okno.

Jeden z nejdůležitějších modelů Opelu se oficiálně představí na pařížském autosalonu. Vyrábět se bude ve španělské Zaragoze a německém Eisenachu.

"Novou Corsu bude možné objednávat už na podzim, fyzicky se auta u dealerů objeví ještě před koncem tohoto roku," říká mluvčí českého zastoupení Opelu Martin Hejral.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.