Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Corsa: 190 koní pro OPC

aktualizováno 
Malý opel se už brzy dočká nástupce. 18. července se na British International motorshow v Londýně představí již čtvrtá generace oblíbené corsy. Chystá se prý také "nasupená" verze OPC s výkonem 190 koní.

Nový Opel Corsa | foto: pravda.sk

Konkurence loni radikálně modernizovala - Fiat Punto, Peugeot 207 a Renault Clio, nebo přinejmenším faceliftovala - Ford Fiesta, Hyundai Getz, Opel tedy nesmí zůstat pozadu. Do kategorie, které na českém trhu kraluje Škoda Fabia, vyrazi zbrusu nový malý opel koncem letošního roku

Corsa dostane rysy posledních opelů, velké mandlové oči zasazené do mohutné přídě a výrazně tvarované detaily.

Po vzoru starší a větší sestry astry designéři namalovali odlišné karoserie pro tří a pětidveřovou verzi.

Corsa citelně povyroste. Na délku má přidat 16 centimetrů, bude o 6 cm širší a 5 cm vyšší. Konečné rozměry budou: 4 metry délky, 1705 mm šířky a 149 centimetrů výšky. Rozvor naroste o dva centimetry na 2510 mm, kufr odveze o 15 litrů zavazadel více (275).

Podle posledních informací by nová corsa měla dostat do začátku tři benzinové a dva naftové motory. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,2 a 1,4 litru nabídnou výkony (44, 59 a 66 kW), vznětová třináctistovka bude k mání ve dvou výkonových verzích - 44 a 66 kW.

Později přibude benzinový motor 1,6 a diesel 1,7 CDTi, oba s výkonem 92 kW.

Nahlas se mluví i o ostré verzi OPC s přeplňovaným motorem 1,6 litru, vyšlechtěné techniky z Opel Performance Centra na 140 kW.

Na stejné platformě, na které se představí Opel Corsa, dorazí podle nepotvrzených informací v roce 2008 malý crossover z produkce korejského Chevroletu, dva roky na to nová meriva a v roce 2011 další generace tigry.

Motory

benzinové
*1,0 12V (3válec): 60 k (44 kW)
*1,2 16V: 80 k (59 kW)
*1,4 16V: 90 k (66 kW)
*1,6 16V: 125k (92 kW)
*1,6 OPC Turbo: 190 k (140 kW) (max. rychlost - 200 km/h, 0-100 km/h - 7 s)
naftové
*1,3 CDTi: 60 a 90k (44 a 66 kW)
*1,7 CDTi: 125k (92 kW)

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.