Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový opel do terénu: Antara se drží při zdi

aktualizováno 
Opel Antara je pravděpodobně přesným průměrem všech požadavků evropských i amerických zákazníků na moderní SUV.

Opel Antara | foto: Opel

Opel si navíc mezi čtyřkolkami již vybudoval solidní renomé, ačkoliv všechny jeho dosavadní teréňáky campo, frontera a monterey byly outsourcované modely campo, rodeo a trooper japonského Isuzu.

Zejména frontera si ve své době podmanila neobvyklé množství zákazníků, především díky svému svěžímu designu. Tato výhoda nové antaře trochu chybí, přesto si však moderní konstrukce své zákazníky jistě najde.

Segment lehkých SUV a crossoverů v Evropě roste doslova před očima - ze 3 % v roce 1998 na loňských 6 %. To je hlavní důvod, proč urychleně vyvíjejí lehké teréňáky i výrobci, kteří je donedávna ignorovali.

Opel sice nabízel svou fronteru, ovšem ta byla shledána příliš spartánskou a proto se Opel loni ve Frankfurtu pochlubil studií sportovně střiženého crossoveru, pojmenovanou Antara GTC.

Neobvyklá kombinace robustního podkladu s odvážně tvarovanými křivkami horní poloviny kabiny zaujala široké vrstvy publika a Antara GTC patřila mezi nejobletovanější exempláře loňského podzimního autosalonu.

Ekonomika
je neúprosná, proto se i tentokrát při proměně studie v sériový model bolestně škrtalo a výsledkem je tentokrát pětidveřový vůz s terénními ambicemi, který oblékl šaty, které urazí jen málokoho. Nakolik je dojem z prvních oficiálních fotografií pravdivý, si bude moci široká veřejnost ověřit již za čtyři měsíce při veřejné premiéře na pařížském autosalonu 2006.

Světový model
o rozměrech 4.57 x 1.85 x 1.70 m zasáhne nejméně tři kontinenty. Kvůli šetření nákladů se totiž bude vyrábět v korejském závodě Chevrolet (bývalé Daewoo) a kromě Opelu Antara na sebe v rámci sbližování značek Opel a Saturn vezme i podobu Saturnu Vue.

Na trhu se bude snažit zaujmout zákazníky, toužící po subjektivním pocitu bezpečí, siláckém vzhledu a nadstandardních trakčních schopnostech, ovšem odmítající neohrabané těžké off-roady.

Na půdorysu běžného hatchbacku nabídne prostor pěti cestujícím a jejich zavazadlům a k tomu poskytne i sportovní pocit z anatomicky tvarovaných sedadel a výrazné palubní desky. A k tomu přidá zvýšenou světlost a pohon všech kol - hlavním krédem tvůrců tedy byla univerzalita.

Nabídku
otevře čtyřválec 2,4i DOHC o výkonu 104 kW za 26.850 eur (asi 760 tisíc korun), což považují šéfové GM za více než konkurenceschopnou cenu. Náročnější zákazníci zvolí vidlicový šestiválec 3,2 l (165 kW) či dvoulitrový turbodiesel common-rail o výkonu 110 kW.

Motory jsou uloženy vpředu napříč a standardní pětistupňovou mechanickou převodovku může vystřídat pro dvě silnější jednotky samočinná se stejným počtem rychlostí. Zadní kola pohání elektronicky připojitelný a řízený elektrohydraulický diferenciál, spolupracující s ABS a ESP.

V základní výbavě
nechybí brzdový asistent, aktivní ochrana proti převrácení (ARP) či kontrola rychlosti při sjíždění prudkých kopců (DCS). Za příplatek je k dispozici i stabilizační program pro tažení přívěsů (TSA). Odpovídající aktivní bezpečnost obstará podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovým zavěšením vzadu. Nechybějí ani velké ventilované brzdové kotouče na všech kolech.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.