Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Zafira: astra pro sedm pro ospalce i závodníky

  22:48aktualizováno  22:48
Velkoprostorová zafira už v modelové řadě Opelu lehce přesluhuje. Po astře je tak s blížícím se ženevským autosalonem nejvyšší čas na uvedení druhé generace sedmimístného MPV, které kategorii malých a vysokých aut pro sedm spoluzakládalo.

Omladil Renault Scénic i Fiat Multipla, ve stejném oboru se rozhodly podnikat i Ford (s C-Maxem) a VW (s modelem touran), což už zafira nemohla přejít bez povšimnutí.

Na základě Astry Caravan s podvozkovou platformou s rozvorem 2,7 metru postavili vývojáři nafouklou astru. Zafira oproti předchůdkyni o něco povyrostla, teď má 4,47 metru do délky, 1,78 metru do výšky a 1,64 metru do šířky.

K dynamickému základu hatchbacku se přidávalo: někde to byly centimetry, jinde decimetry, v kufru pak litry. Řezané linie, výrazné lampy světel a nezbytné chromové koření, které autu dodává na důstojnosti a hodnotnosti (minimálně na pohled). Zafira se ke své sestřičce, která svádí litý boj s golfy, focusy a mégany, hlásí možná více než se očekávalo.

Uvnitř musíme najít tři řady sedadel, jak se na slušnou a spořádanou zafiru sluší a patří. Auto si uchovává chytrý systém sklápění nepotřebných sedadel do podlahy (pojmenovaný Flex-7). Pří cestování v pěti s sebou cestující odvezou 620 litrů zavazadel. Chybět nemůže ani množství schránek, přihrádek a přihrádeček, dohromady jich má být třicet. Kouzlu pěti stropních schránek propadne nakonec každý. Co by to bylo za MPVčko bez skla na střeše, opelovi inženýři to vyřešili čtyřmi samostatnými okénky.

Pozorné ohledání fotek odhalí, že motor už se nebude probouzet klasickým klíčkem, ale stále oblíbenějším knoflíkem napravo od volantu. Jak se zdá, něco v nepořádku bude i s parkovací brzdou. Namísto archaické páky najde řidič vedle sedadla pouze malý spínač, elektronika pak vše zařídí.

Pro sportovně založené taťky od rodin bude zafira k mání také se sportovnějším podvozkem IDS Plus, který si také vypůjčila z astry. Hlavní kouzlo spočívá ve variabilním nastavování tuhosti tlumičů. Dnes už téměř samozřejmu položkou volitelné výbavy jsou samonatáčecí světlomety, díky kterým řidič vidí lépe do zatáček.

Pro ospalce i závodníky
Zafira dostane pod kapotu astří nabídku motorů. Ten nejslabší benzinový s objemem 1,6 litru nabídne 105 koní (77 kW), další v pořadí bude 140koňová 1,8 (103kW) a pak 2,2 litr s výkonem 110 kW (150 koní). Nejsilnější, co půjde pod kapotu zafiry pořídit, je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 koní (147 kW). Všechny motory jsou šestnáctiventilové čtyřválce.

Nabídku dieselových agregátů otevírá 1,7 CDTi se 74 kilowatty (101 koní) výkonu. Po ní následují tři multijety 1,9 litru se 100, 120 a 150 koňskými silami (74, 88 a 110 kW).

Spekuluje se však také o ještě slabším dieselu pro hodně umírněné řidiče. Ve hře je údajně přepracovaný multijet 1,3 litru s 90 nebo více koňmi výkonu (66 kW).

Premiérové představení se chystá k Ženevskému jezeru. Na stánku Opelu by se také mohla představit "závodní verze" sedmimístného MPV označená OPC, s přeplňovaným dvoulitrem odladěným na 240 koní.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.