Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Zafira Tourer: rodinný expres i salon pro manažery

aktualizováno 
Zvenku vypadá jako elegantní stěhovák. Názor měním po usednutí za volant: kožené čalounění, sedačky s výrazným bočním vedením, leštěný kov, imitace karbonu, červené podsvícení interiéru - to vypadá spíš na něco sportovního. Je to ale dlouhé a má to tři řady sedadel, tak to bude spíš rodinný minibus. Zafira prostě umí být vlkem v rouše MPV.

Když totiž rozdovádíte 165 koní (121 kW) dvoulitrového vrcholného turbodieselu, které se zafirou velmi slušně cvičí, rozjede se tenhle rodinný opel na stovku pod deset sekund. Motor je dobře odhlučněný a hezky klidný. Na dálnici točí při strotřicítce na šestku 2 250 otáček a sil má v tu chvíli na bezpečné předjíždění víc než dost.

Opel Zafira Tourer

Flexibilní parťák

Zafira Tourer, to je ale pořád hlavně variabilní interiér oceňovaný rodinami. Posádka má opravdu dostatek místa. A to do všech směrů. Opel totiž sebral to nejlepší z menší merivy a ceněné předchozí generace zafiry a implantoval to do toureru. Jen na drobnosti je po interiéru rozeseto víc než třicet odkládacích schránek a přihrádek.

Díky vylepšenému systému sedadel Flex7 lze sedmimístnou kabinu (nižší verze mají ale jen pět sedadel ve dvou řadách) rychle přestavět na malý užitkový automobil s plochou podlahou zavazadlového prostoru.

Fotogalerie

Pokud naopak potřebuje jet v sedmi lidech, zabere to asi minutu, než z náklaďáku uděláte autobus. Chce to ale trochu cviku a dodržovat posloupnost jednotlivých kroků, ušetříte si tak zbytečné obíhání auta: nejdřív posunout loketní opěrku dopředu, pak sklopit opěradlo, potom odsunout přední sedadla blíž k volantu a můžete sklápět sedačky.

Do třetí řady sedadel směrujte cestující menšího vzrůstu. Ne, že by se tam dlouháni nevešli, ale kvůli menšímu odstupu od křesel v druhé řadě je potřeba sedět víc vzpřímeně.

Zatímco dvě – kvůli menšímu prostoru pro nohy stále spíše "dětská" – sedadla ve třetí řadě se i v novém modelu nadále sklápějí do podlahy zavazadlového prostoru, ta v druhé řadě jsou úplně nová.

Může se hodit

Pořiďte si Opel Zafiru. Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.

Už je netvoří společná lavice, ale tři samostatná sedadla, která lze nezávisle podélně posouvat celkem o 210 mm (100 mm dopředu, 110 mm dozadu) a sklápět. Kromě toho lze u každého zvlášť nastavovat ve čtyřech různých polohách sklon opěradla.

Parádní je v zafiře jízda ve čtyřech. U Opelu tomu říkají Lounge Seating a v tu chvíli mají dva v druhé řadě místa jako v luxusní limuzíně.

Opel Zafira Tourer

Tato nová specialita zafiry je standardem v nejvyšší verzi výbavy Cosmo a do nižší verze Enjoy se dá objednat za příplatek 6 100 korun, pro základní výbavu Essentia nelze objednat.

Opěradlo prostřední sedačky se dá v případě  Lounge Seating sklopit a vytvořit z něj masivní loketní opěrky pro oba zadní cestující. Tím to ale nekončí – obě krajní sedačky se posunou hodně dozadu, čímž vznikne obrovský prostor pro nohy. Před dorazem sedačky v aretačních ližinách uhnou o pět centimetrů směrem ke středu vozu, a tím mají sedadla i velký odstup od bočních dveří.

Čtyři kola a hromada zavazadel

Flexibilita nové zafiry se neomezuje pouze na interiér. Cyklisté uvítají vylepšený integrovaný nosič na kola FlexFix, na kterém lze pomocí speciálních adaptérů odvézt až čtyři jízdní kola. Ze zadního nárazníku vysunete držák, který má nosnost až 100 kilogramů a čtyři kola se tam opravdu vejdou. Oceníte také, že celý náklad jízdních kol lze jednoduše sklopit a tím se bez potíží dostat do zavazadlového prostoru.

Opel Zafira Tourer v číslech

  • délka × šířka × výška × rozvor: 4 658 × 1 928 × 1 685 × 2 760 mm
  • objem kufru: 152–1 860 litrů
  • benzinové motory (výkon): 1,8 (85 kW), 1,4 turbo (88 a 103 kW), 1,6 CNG (110 kW)
  • naftové motory: 2,0 (81, 96 a 121 kW)
  • základní cena: 449 000 Kč (motor 1,8)

Základní objem kufru nové zafiry je 710 litrů. To platí pro pětimístnou konfiguraci, ve dvou dovezete až 1 860 litrů a při obsazení sedmi zbývá 152 litrů.

Moderní vychytávky

Nechybějí ani speciální vychytávky z příplatkové výbavy. U správného MPV je třeba mít prosklenou střechu, kterou ocení děti. Řidiči se zase zalíbí adaptivní tempomat udržující odstup od předjedoucího auta a systém, který v případě hrozícího střetu automaticky sám brzdí, ten do žádného konkurenta zafiry nepořídíte.

Zafira také dostane podvozek u kterého může řidič měnit tuhost odpružení. Nový opel pro rodinu dostal i systém čtení dopravních značek podél cesty a hlídače mrtvého úhlu. Ten řidiče upozorní na auto schované za prostředním sloupkem mimo dohled zrcátek světlem v bočním zrcátku. Na německé dálnici, kde jsme na pozvání automobilky novou zafiru vyzkoušeli, se ukázalo, že funguje spolehlivě do nějakých 150 km/h. Pak už symboly v obou zrcátkách jen stále svítí.

Ceník začíná na 449 tisících

Nová zafira je zase o fous větší než předchůdkyně. Přední nápravu si vypůjčila z Opelu Insignia, zadní zase z astry. Opel se prozatím při prvním předvedení zafiry pochlubil jen nejvýkonnější verzí s maximální výbavou. Taková zafira stojí na osmnáctipalcových kolech. Základní ráfky jsou šestnáctipalcové, příplatkové největší devatenáctipalcové. Až si pro zafiru půjdete, promyslete si i kolik budete ochotni investovat do jejího obouvání. Osmnáctky jsou sice hezké a zafira na nich i na okresce ještě pořád dobře tlumí nerovnosti, ale jeden nový plášť nepořídíte pod šest tisíc korun.

Dvoulitrový turbodiesel je pro zafiru ideální volbou, se spotřebou se všechny tři výkonové verze (110,130 a 165 koní) vejdou podle tabulek do pěti a půl litru, my jezdili po dálnicích kolem Mnichova za 6,4 litru.

Opel Zafira Tourer

Zajímavou volbou ale mohou být i přeplňované benzinové 1,4. Spořivci mohou sáhnout po verzi 1,6 CNG Turbo, která spaluje zemní plyn. Všechny jmenované motory spolupracují s šestistupňovou manuální převodovkou, pro nejsilnější je k mání i automat. Jen pro základní verzi s benziňákem 1,8 litru zvolili pětistupňovou skříň.

Nejlevnější zafira se 115koňovým motorem a pětimístným interiérem startuje s cenovkou na 449 tisících, tato verze však bude k mání až koncem ledna příštího roku. "Objednávky začnou dealeři oficiálně nabírat 21. listopadu," řekl pro iDNES.cz mluvčí českého zastoupení Opelu Martin Hejral.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.