Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf stahuje textil, bleskurychle. Legendární kabriolet potřetí

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na autosalonu v Ženevě si odbývá výstavní premiéru nový kabriolet. Za šest generací golfu je to teprve jeho třetí verze se skládací střechou. Novinka bude přibližně o 170 000 levnější než další kabriolet z nabídky Volkswagenu, model Eos.

VW Golf Cabriolet | foto: VW

Kabriolety odvozené od modelu Golf byly vždy nesmírně populární a jsou i docela rozšířené. Přesto je výrobce připravil doposud jen ze dvou generací golfů – z první (1979) a třetí (1993). To znamená, že poslední otevřený golf vyrobili v roce 2002 a navíc vycházel z modelu, který poprvé spatřil světlo světa už v roce 1991. V následujících letech Volkswagen sice nabídl kupé-kabriolet eos, ten je ale o téměř 21 centimetrů delší než golf a také o poznání dražší.

VW Golf Cabriolet

Nový Golf Cabriolet je tak pro fanoušky značky jistě milým a toužebně očekávaným překvapením. Navíc se drží tradice a bude mít klasickou plátěnou stahovací střechu, stejně jako jeho dva předchůdci. Inovace ale nejde zastavit a novinka tak přišla o masivní ochranný oblouk na úrovni B sloupků, který byl tak charakteristický pro první dvě verze otevřených golfů. Místo něj výrobce namontoval vystřelovací oblouky, které se samočinně aktivují při převrácení auta.

Autosalon Ženeva 2011

 Střecha nového kabrioletu bude mít elektrohydraulický stahovací mechanismus, který je – podle slov výrobce – nejrychlejší na světě. Stažení či vytažení střechy zvládne za 9,5 sekundy, a to i při jízdě až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu. Výrobce se chlubí i dobrým utlumením interiéru, prý nejlepším mezi auty se stahovací střechou.

VW Golf Cabriolet

Design kabrioletu samozřejmě navazuje na aktuální šestou generaci golfu. Předek je stejný, přední sklo je ale zešikmenější a zcela jiný je kryt zavazadlového prostoru, na jehož hraně dostalo místo třetí brzdové světlo. Z modelu GTI si pak kabriolet vypůjčil zadní svítilny. Interiér je shodný s běžným golfem, je ale jen čtyřmístný. Kufr pojme při stažené střeše stále akceptovatelných 250 litrů zavazadel. Ani nabídka standardní a příplatkové výbavy se neliší od obyčejného hatchbacku. Jen jednu věc si zákazníci kabria objednat nemohou,  a to, zcela logicky, střešní okno.

V Evropě bude nový kabriolet pohánět šestice motorů, všechny s přímým vstřikem a přeplňováním. Čtyři motory spalují benzín, dva naftu a jsou dobře známé z běžných modelů golfu, potažmo z dalších vozů koncernu Volkswagen včetně škodovek. Základní verzi bude pohánět populární malorážka 1,2 TSI ve vyšší výkonové variantě 77 kW. Za tuto verzi si u VW naúčtují 23 600 euro, tedy v přepočtu 580 000 korun. Cena pro tuzemské autosalony ještě nebyla stanovena, ale od uvedené německé by se neměla výrazněji lišit.

VW Golf Cabriolet

Základní cena nového kabrioletu Golf tak bude přibližně o 170 000 korun nižší než základní cena kupé-kabrioletu VW Eos. Ten stojí od 740 000 korun výše, je však větší a především má pevnou sklápěcí střechu, nikoliv plátěnou jako golf. Základní model eosu má motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW.

Čtveřici benzinových motorů doplňují dvě varianty motoru 1,4 TSI (90 a 118 kW) a dvoulitrové turbo s výkonem 154 kW. Pro příznivce nafty pak Volkswagen připravil dva agregáty. Slabší s objemem 1,6 litru a výkonem 77 kW a dvoulitrový s výkonem 103 kW. Prvně uvedený dieselový motor bude k mání i v eko verzi BlueMotion.

Golf Cabriolet se začne vyrábět již toto jaro v karosárně firmy Karmann, která je tradičním producentem otevřených volkswagenů.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.