Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová trojčata vyjedou z Kolína za dva roky

  11:34aktualizováno  11:34
Toyota, Peugeot i Citroën počítají s výrobou v kolínské automobilce i do budoucna. Pro fabriku už mají téměř před dokončením podobu nového malého auta. Na rozdíl od současných trojčat se od sebe budou více lišit.

Citroën C1 | foto: Citroën

Nejmenší auta vyráběná v Česku dostanou za dva roky úplně novou podobu. Automobilky Peugeot, Citroën a Toyota intenzivně pracují na novém voze, který nahradí současné modely 107, C1 a Aygo. První podobu nového vozu už viděli dodavatelé podniku TPCA, kde se současné trio malých aut vyrábí.

TPCA oficiálně, stejně jako všechny automobilky, k novému termínu nástupce mlčí. "Nebudeme se k tomu  vyjadřovat,“ uvedl mluvčí Radek Kňava. Informaci o novém modelu potvrdili MF DNES tři současní dodavatelé, kteří si přáli zůstat v anonymitě. "Plán začátku výroby nového modelu je rok 2014," sdělil jeden z nich.

Podle svědků, kteří viděli i představené auto, prošel vůz velkou proměnou, zůstane však nadále v kategorii nejmenších aut. "Je tam spousta líbivých změn, chtějí s ním cílit hlavně na mladší zákazníky," popsal jeden z dodavatelů.

Toyota Aygo

Letos představená podoba faceliftované Toyoty Aygo.

Vozy tří značek se od sebe navíc mají lišit podstatně více než dosud, kdy až na logo na přední kapotě vypadají velmi podobně. Automobilka si nedávno sezvala své nejvýznamnější dodavatele, aby je seznámila s výhledem na další roky. Uklidnila je, že nemusí počítat s tím, že by se v Kolíně přestala vyrábět auta, jak se spekulovalo
poté, co firma začala kvůli nedostatečné poptávce razantně omezovat výrobu.

TPCA počítá u nového modelu i nadále s výrobou zhruba tří set tisíc aut ročně, což je kapacita kolínského závodu. Do té doby musí dodavatelé automobilky počítat s podstatně nižšími objemy výroby, které už firma snížila zhruba o třetinu. Pokles dodávek se však již stabilizoval.

Prodeje klesají

Automobilka má v Česku do roku 2016 daňové prázdniny. TPCA sice přinesla české ekonomice nová pracovní místa, Kolínu však z příchodu automobilky zůstaly hlavně dluhy, které si město vzalo na stavbu bytů a úpravy průmyslové zóny. Městský dluh teď dosahuje výše 890 milionů korun. Kolínu se s automobilkou podařilo
dohodnout, že byty určené původně jen pro pracovníky TPCA mohou obývat i lidé z Kolína.

Peugeot 107

S letošním omlazením kolíňat se nejvíce změnil Peugeot 107.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. Od roku 2009 tak výroba klesla z rekordních 332 tisíc vozů ročně o více než sto tisíc. Plán na letošek počítá s 221 tisíci auty. Malých toyot se v Česku loni prodalo 249, citroënů 294 a Peugeotů 107 366 kusů.

Současné vozy se v Kolíně vyrábějí už od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou. Podle informací iDNES.cz uvedení nové generace modelů zpozdil Peugeot, který odmítl investovat do vývoje, na kterém pracovala Toyota. Proto automobilky letos představily pouze další facelift ayga, C1 a 107.

Kounkurence vyrostla

Konkurence na trhu malých vozů přitom v Evropě velmi zhoustla. "Náročnější zákazník má dnes v těchto minivozech výbavu, která nebyla ještě před pěti lety běžná ani o několik tříd výše,! říká Jiří Zouhar z PwC. Analytici očekávají, že segment nejmenších aut stále poroste. "Důvodem růstu je zvyšování restrikcí velkých měst pro vjezd některých typů vozidel, menší auta jsou zpravidla lépe schopna vyhovět příslušným omezením,“ vysvětluje Jan Linhart z KPMG. Malé auto chce tedy letos představit i Opel, zatím prozradil jméno, bude to Adam. Čtěte více ZDE

Koncern Volkswagen tak vyvinul také trojici malých aut. Volkswagen UP!, Seat Mii a Škoda Citigo vyrábí automobilka v bratislavské továrně. Právě Citigo je teď na trhu malých aut v Česku jedničkou.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.