Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mamut pro nejbohatší Range Rover je tu nanovo a zhubl skoro půl tuny

aktualizováno 
Čtvrtá generace Range Roveru se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. Automobilka ale s předstihem ukázala první fotografie a prozradila hlavní inovace. Ač je novinka prostornější, tak zhubla závratných 420 kilogramů.

Range Rover 2013 | foto: Range Rover

Dobré se nemění. Přesně tímto heslem se řídí nový Range Rover modelového roku 2013. Čtvrtá generace mohutného a luxusního off-roadu přichází po jedenácti letech života generace třetí. A jak je u prémiových značek zvykem, základní prvky designu zůstávají zachované. Range Rovery tak jasně pozná každý od první generace z roku 1970 až po tu úplně nejnovější.

Fotogalerie

Ač auta vznikají v Británii v nové továrně v Solihullu a vývoj taktéž proběhl v kolébce značky, firma již od roku 2008 patří indickému koncernu Tata. Prodávajícím byl tenkrát Ford, který indické firmě odprodal i další tradiční značku Jaguar. A pod indickými křídly se oběma firmám daří. Menší stylový Range Rover Evoque sbírá jednu pochvalu za druhou a firmě se podařilo vyřešit i problémy s kvalitou aut, za kterou byla značka dříve hojně kritizována. Kvůli evoqu museli dokonce navýšit výrobu, linka na nejmenší range teď jede 24 hodin denně.

Nová generace velkého Range Roveru oproti té dosluhující uvnitř nabobtnala na délku téměř o 12 centimetrů, které jsou navíc pro pasažéry na zadních sedadlech. Samotné auto ale výrazně shodilo. Díky celohliníkové karoserii se podařilo uspořit podle verze až závratných 420 kilogramů při zachování pevnosti karoserie.

Může se hodit

Líbí se vám Range Rover? Tak si ho pořiďte. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Range Rover.

Design bere to nejlepší z předchozí generace, takže silueta auta se příliš nezměnila, jen lehce zakulatila. Nové designové prvky si firma vypůjčila u úspěšného malého modelu Evoque. Ale velký Range Rover rozhodně nepůsobí tak futuristicky jako evoque, zachovává si své majestátní linie.

Inovovaný vzduchový podvozek umožní lepší ovládání auta na silnici, hlavně ostřejší průjezdy zatáčkami při menším naklánění karoserie. Ale stejně tak zůstanou plně zachovány vlastnosti auta v terénu. Nejnovější generace Terrain Response 2 Auto si hlídá okolí auta a podle toho přizpůsobuje nastavení jízdních vlastností auta podle předdefinovaných režimů.

Range Rover 2013

Jelikož si výrobce schovává podrobnou specifikaci auta až na oficiální představení v Paříži, zatím jen naznačil, jaké pohonné jednotky se pod kapotou objeví. A podle všeho bude brát motory ze současné generace. I novinka má mít dva diesely: menší třílitrový šestiválec v několika výkonových variantách a hlavně mohutný osmiválec s objemem 4,4 litru. Benzinový pohon pak bude zajišťovat mohutný osmiválec s objemem pět litrů, pravděpodobně v atmosférické i kompresorem přeplňované variantě.

Range Rover odtajnil první snímky vozu na tajemném videu.

Výrazným omlazením prošel i interiér Range Roveru. Základní tvary palubní desky se sice nemění, ale ubylo tlačítek a ovladačů. Vše je jednodušší, elegantnější a modernější. Interiér se ponese v duchu těch nejlepších materiálů. V nejluxusnější verzi pak vzadu nebude klasická lavice pro tři pasažéry ale jen dvě luxusní křesla. Bohatá má být i příplatková výbava.

Cenu zatím firma nesdělila ale pravděpodobně se nebude příliš lišit od cen současné generace auta. Zájemci tak musí počítat s částkou výrazně přes dva miliony korun za dieselový i benzinový osmiválec. Výroba novinky začne v nejbližší době a auto bude v autosalonech k mání ještě před koncem roku. Nikoliv ale na všech trzích, na většinu pronikne až po Novém roce.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.