Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Clio: bude pořád on-line a s umělým hlasem motoru

aktualizováno 
Clio se ve třech generacích stalo legendou. Malý renault, který v roce 1990 nahradil veleúspěšnou R5, se stal v předchozí generaci dokonce evropským autem roku. Neprávem dnes trochu opomíjený model se představuje v nové generaci. Nové clio s pořadovým číslem čtyři je tady. Jako pojízdný tablet plný multimediálních vychytávek.

Renault Clio | foto: Renault

Po 22 letech a 11,5 milionech clií prodaných ve 115 zemích světa je tu nová generace. Velká premiéra čtyřmetrového hatchbacku se chystá na zářijový autosalon do Paříže.

Vývojáři stavěli na platformě končícího clia. Opřeli se hlavně do multimediality na palubě. Na techniku se ale rozhodně nezapomnělo, clio doveze nový tříválec a dvouspojkový automat.

Renault Clio

U veledůležité novinky, které střihl na mladistvý kabát šéfdesignér Laurens van den Acker, sází Renault na velké možnosti personalizace - přizpůsobení vzhledu vozu podle chutí zákazníka. Paleta barev má osm položek. Na výběr k nim bude z různých finišů masky a zrcátek, různých doplňků a dokonce i barev ráfků. Stejně tak v interiéru bude na výběr z různých barev a materiálů čalounění a doplňků.

Nepotřebné potřebnosti

K tomu výbava, o které se předchůdci ani nezdálo, třeba parkovací kamera nebo bezklíčkové odemykání a startování.

R-Sound Effect

Další elektronickou specialitou, kterou se bude nové clio chlubit, je systém, který bude v interiéru uměle vytvářet zvuk motoru, na výběr bude ze šesti různých hlasů. Digitální hlasy budou měnit intenzitu v závislosti na rychlosti a akceleraci.

Vrcholem nabídky příplatkové výbavy bude komunikační rozhraní R-Link s připojením na web ovládané přes sedmipalcový dotykový displej. Je to vlastně tablet s uhlopříčkou 18 centimetrů vetknutý do přístrojové desky. Chybět nebude ovládání hlasem, možnost stahování různých aplikací z virtuálního obchodu R-Link Store, USB, bluetooth, navigace dodaná TomTomem, ve které bude aktuální dopravní zpravodajství a dokonce i upozornění na radary. Posádka bude moci stahovat e-maily nebo analyzovat jízdní styl řidiče a jeho spotřebu. Chybět nebude přístup na Facebook a další sociální sítě. Řidiči si budou dokonce moci navolit vlastní homepage, stejně jako na počítači.

Kdo se obejde v autě bez internetu, může mít obyčejnější systém Media Nav. Ten má jen ty praktičtější funkce jako je rádio, navigace, bluetooth, ale také dostane sedmipalcový displej.

Konzervativnější kupci, kteří clio chtějí používat hlavně jako auto, ale budou pravděpodobně zůstávat u základního obyčejného rádia, které také nabídne Bluetooth.

Renault Clio

Jen pět dveří

Nové clio bude k mání výhradně v pětidveřovém provedení. Po třídveřáku ale případní zájemci smutnit nemusí, kliky zadního páru dveří jsou skryté v rámu oken, takže auto vypadá na první pohled jako třídveřové. Za pozornost stojí světla pro denní svícení složená z LEDek, která jsou vetknutá do netradičně pojaté masky.

Pro začátek bude clio k mání pouze s jedním naftovým a jedním benzinovým motorem. Diesel Energy dCi 90 má objem 1,5 litru, 90 koní výkonu a 220 kroutících newtonmetrů. Vystačit má podle měření Renaultu s 3,4 litry nafty na sto kilometrů jízdy.

Druhý bude úplně nový tříválec. Malý přeplňovaný benzinový motor objemu 0,9 litru nabídne 90 koní výkonu, 135 Nm točivého momentu a 4,5litrovou tabulkovou spotřebu.

Renault Clio

Na homologaci ještě čeká benzinový čtyřválec TCe 120 objemu 1,2 litru vybavený přeplňováním a přímým vstřikem paliva, který má 120 koní a 190 Nm. Ten dorazí v průběhu příštího roku. K mání bude i s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Tu dostane příští rok také diesel.

Fotogalerie

Ve všech provedeních bude ukazatel radící vhodný moment k přeřazení a tlačítko ECO4, které má až o deset procent snížit spotřebu tím, že nasadí motoru úspornější režim. Některé verze dostanou start-stop systém vypínající motor na křižovatce, když není třeba, aby běžel.

V plánu jsou i ostré modely RS. Automobilka o nich zatím nemluví, ale na festival rychlosti do Goodwoodu dovezla zamaskované nové clio, o kterém se mluví jako o novém ostrém modelu. Pod kapotou má mít přeplňovanou šestnáctistovku doplněnou o dvouspojkový automat.

Nové clio budou vyrábět továrny ve francouzském Flins a turecké Burse. "V loňském roce cliu v evropských prodejích patřila čtvrtá příčka za trojicí Ford Fiesta, Volkswagen Polo a Opel Corsa. V Česku třídě malých aut vládne s náskokem Škoda Fabia," uvádí Petr Buček z magazínu Autembezpečně.cz.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.