Již potřetí Renault světu ukázal studii malého auta s názvem Zoé. První byla poněkud futuristická studie v roce 2005 v Ženevě, vloni ve Frankfurtu jméno neslo opět dost neobvykle oblečené kupé. Letošní Paříž vidí zoé v klasicky střiženém kabátku, jen tu a tam s drobnými módními výstřelky, které na „mola“ automobilových přehlídek prostě patří.
Stejně jako předchozí dva kousky je i nová zoé automobilem, který neprodukuje žádné emise. O pohon se stará elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem 222 Nm. Ústrojí oproti předchozím konceptům přišlo o 10 kW výkonu a 5 Nm točivého momentu. Z toho můžeme vypozorovat, že automobilka postupně piluje a ladí techniku pro sériovou výrobu. Tentokrát se jí přizpůsobil i exteriér vozu.
Zoé dostala tvary klasického hatchbacku, rozměry 4 086 x 1 788 x 1 540 mm a rozvor 2 575 mm napovídají, že se díváme na více než náznaky toho, jak bude vypadat budoucí generace Renaultu Clio. Sama automobilka tvrdí, že koncept jako takový se do sériové výroby dostane v roce 2012, a to s minimálními změnami. Prý 90 % toho, co vidíme, je finální.
Podobně jako elektrická verze modelu Fluence i zoé bude vybavena systémem Quickdrop pro rychlou výměnu vybitých baterií za nové. Výměna proběhne na speciální stanici během tří minut. Rychlonabíjení trvá 30 minut a baterie se nabijí na 80 % své kapacity. Energii na 60 kilometrů jízdy získá zoé za 10 minut. Plné nabití pak trvá šest až osm hodin. Dojezd by měl být 160 kilometrů. Maximálka je 135 km/h a na stovku zrychlí Zoé za velmi slušných 8,1 sekundy.
V duchu předchozího konceptu se nese i interiér, který se snaží navodit pohodovou a uklidňující atmosféru a zároveň udržet pozornost řidiče. Přispívá k tomu klimatizace, která na rozdíl od těch běžných nevysušuje pokožku, speciální filtrace vzduchu, osvětlení interiéru, kterému pomáhá středový displej s funkcí „light therapy“, speciální ozvučení a odhlučnění nebo osvěžovač vzduchu, který vůni přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Zlatým hřebem je pokojová květina v květináči na tunelu před řadicí pákou, v místech, kde bývá obvykle popelník.