Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Clio bude elektrický. Namísto popelníku má kytku

  14:10aktualizováno  14:10
Na autosalonu v Paříži automobilka Renault představila koncept se staronovým jménem Zoé. Tentokrát jméno nese elektromobil, který by měl být předobrazem budoucí generace populárního modelu clio, který se v aktuálním vydání chlubí dokonce titulem evropského auta roku.

Renault Zoé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Již potřetí Renault světu ukázal studii malého auta s názvem Zoé. První byla poněkud futuristická studie v roce 2005 v Ženevě, vloni ve Frankfurtu jméno neslo opět dost neobvykle oblečené kupé. Letošní Paříž vidí zoé v klasicky střiženém kabátku, jen tu a tam s drobnými módními výstřelky, které na "mola" automobilových přehlídek prostě patří.

Renault Zoé

Stejně jako předchozí dva kousky je i nová zoé automobilem, který neprodukuje žádné emise. O pohon se stará elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem 222 Nm. Ústrojí oproti předchozím konceptům přišlo o 10 kW výkonu a 5 Nm točivého momentu. Z toho můžeme vypozorovat, že automobilka postupně piluje a ladí techniku pro sériovou výrobu. Tentokrát se jí přizpůsobil i exteriér vozu.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Zoé dostala tvary klasického hatchbacku, rozměry 4 086 x 1 788 x 1 540 mm a rozvor 2 575 mm napovídají, že se díváme na více než náznaky toho, jak bude vypadat budoucí generace Renaultu Clio. Sama automobilka tvrdí, že koncept jako takový se do sériové výroby dostane v roce 2012, a to s minimálními změnami. Prý 90 % toho, co vidíme, je finální.

Podobně jako elektrická verze modelu Fluence i zoé bude vybavena systémem Quickdrop pro rychlou výměnu vybitých baterií za nové. Výměna proběhne na speciální stanici během tří minut. Rychlonabíjení trvá 30 minut a baterie se nabijí na 80 % své kapacity. Energii na 60 kilometrů jízdy získá zoé za 10 minut. Plné nabití pak trvá šest až osm hodin. Dojezd by měl být 160 kilometrů. Maximálka je 135 km/h a na stovku zrychlí Zoé za velmi slušných 8,1 sekundy.

Renault Zoé

V duchu předchozího konceptu se nese i interiér, který se snaží navodit pohodovou a uklidňující atmosféru a zároveň udržet pozornost řidiče. Přispívá k tomu klimatizace, která na rozdíl od těch běžných nevysušuje pokožku, speciální filtrace vzduchu, osvětlení interiéru, kterému pomáhá středový displej s funkcí "light therapy", speciální ozvučení a odhlučnění nebo osvěžovač vzduchu, který vůni přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Zlatým hřebem je pokojová květina v květináči na tunelu před řadicí pákou, v místech, kde bývá obvykle popelník.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.