Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Espace se představuje. Bude to futuristický frajer

  14:00aktualizováno  14:00
Pátá generace Renaultu Espace bude k vidění v Paříži. Před třiceti lety se představil první, který společně s Chryslerem Voyager zakládal celou kategorii těchto rodinných přepravníků.

Renault Espace | foto: Renault

Když už máte dětí tolik, že se do obyčejného osobáku nevejdou, musíte hledat mezi plnotučnými MPV, těmi největšími. Zrovna velký výběr není, automobilky tvrdí, že o ně není zájem. Mají pravdu, vícedětných rodin a těch, kdo takové auto chtějí, tolik není, ale zase je jisté, že si jiné nekoupí.

Fotogalerie

Mezi pár mohykány ční Renault Espace, který v neodolatelně hranaté podobě tuto kategorii pomáhal zakládat. Čtvrtá generace, která je teď v prodeji, už je v nabídce dvanáctou sezonu.

Do Paříže chystá francouzská automobilka premiéru jeho další generace. A vypadá šmrncovně, loňský koncept Initiale Paris z autosalonu ve Frankfurtu, který sériové podobě předcházel, upravovali zvenčí designéři méně, než se čekalo.

Z autobusovitého espacu teď bude stylovější, však už o něm Renault nemluví jako o MPV, ale o crossoveru (kříženci více automobilových čeledí), velká kola a svalnaté blatníky naznačují inspiraci SUVčky. Sedmimístný modulární interiér zůstane zachovaný.

Frajerské, ale komplikovaně řešitelné "almarové" dveře otevírané od sebe s chybějícím středovým sloupkem nahradilo konvenční řešení. O dost umírněnější než koncept bude určitě interiér, jehož obrázky zatím automobilka schovává. Špionážní snímky přístrojovky si prohlédněte zde.

V plné parádě se ukáže nový espace za týden, kromě fotek prozatím Renault neprozradil vůbec nic. Jistý je pravděpodobně turbodiesel 1,6, spekuluje se i o elektrifikované variantě (hybridní, nebo plně elektrické). Nový espace dorazí na nové modulární platformě CMF aliance Renault-Nissan.





Nejčtenější

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.