Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Seat Cordoba - větší než předchůdce

  16:26aktualizováno  16:26
Do všech stran o pár centimetrů větší než předchozí generace, to je nejvýraznější změna u nové cordoby.
Seat Cordoba

Seat Cordoba | foto: Seat

Zatímco na vnějším designu se generační skok neprojevil žádnými futuristickými výkřiky od rýsovacích prken a uvnitř zůstalo toto auto stále příjemně uživatelsky vstřícné, hodně dokázala automobilka zapracovat na jízdních vlastnostech.

Nová Cordoba velmi pěkně sedí, i když vnímavý šofér je zprvu trochu ostražitý vůči mírně vyššímu těžišti. K tomuto pocitu dost napomáhá i relativně vyšší úroveň sedáků předních sedadel.

Po městě za téměř devět litrů

Dobře působí přesné řazení. Naopak příliš snaživý posilovač řízení hrozí snadnějším vyvedením auta z dráhy i při dost malé řidičské chybě. Motor vozu, který měla redakce v testu k dispozici, byl šestnáctiventilový 1,4 s výkonem 55 kW.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Seat Cordoba        můžete koupit na www.automodul.cz

Nepodařilo se sice s tímto agregátem dostatečně vyplnit reklamní slogan "Auto emoción", ale na běžný městský nebo příměstský provoz stačila čtrnáctistovka dostatečně.

Při živé jízdě mezi semafory si bez uzardění řekla o téměř devět litrů, zatímco při dálniční neuspěchané jízdě v rámci předpisů se naopak spokojila s necelými šesti.

Bylo přitom jasné, že sveřepé tisknutí plynového pedálu k podlaze nevyvolá žádnou prudkou reakci, jedině tak zvýší spotřebu.

Auto pro běžné použití

Vnitřní komfort Cordoby je poznamenán sympatickým vědomím, že se výrobce nepokouší levnými materiály imitovat luxus a spíš se zaměřil na jednoduchost užívání.

Čiší to z jednoduché přístrojové desky, logicky uspořádaných ovladačů na středovém panelu i z dostatku odkládacích kapes a přihrádek. Zatímco v úrovni ramen a kolem hlavy má dost místa i řidič vzrostlejší postavy, na kolena už tolik prostoru není. Zvlášť na pravé straně.

Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor. Kufr je podle výrobce o celých 30 litrů obsáhlejší. Víko a vstup pro nakládání zavazadel není z největších. Co je ovšem na zádi plně v duchu pokroku, jsou koncová světla - pěkně do kruhu a pod čirou optikou.

Nový Seat Cordoba má pro nejběžnější používání všech pět P. A kdo navíc nebude trvat na sportovně laděném dieselu a spokojí se se slabším, ale do města dostatečným benzinovým motorem, setká se i s přijatelnou cenou vůči nabídnuté užitné kvalitě.

***

Základní technické údaje


Zdvihový objem (cm3)

1390

Výkon motoru (kW/koní)

55/75

Max. točivý moment (Nm)

126

Max. rychlost (km/h)

176

Zrychlení 0-100km/h (s)

13,6

Spotřeba (l) 1)

8,8/5,2/6,4

Rozvor (mm)

2460

Celková hmotnost (kg)

1585

Objem zavazadlového prostoru (l)

485

Cena: základní/testovaná verze (Kč)

373 900/441 950

Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace

Hodnocení MF DNES


VÝHODY

NEVÝHODY

+ přijatelná cena - slabší motor v základní verzi
+ dobré jízdní vlastnosti - hodně citlivé řízení
+ odhlučnění - horší přístup do zavaz. prostoru
+ větší zavazadlový prostor

... a kolik za ojeté?

Seat Cordoba 1.4 16V Signo 412 900 Kč

Nová Cordoba působí dospělejším dojmem než předchůdce a přináší oživení do třídy kompaktních sedanů za relativně příznivou pořizovací cenu. Na trhu ojetých vozidel bude v letošním roce nedostatkovým zbožím.

Amortizací se přiblíží modelu Polo a Fabia, můžeme tedy očekávat stabilní ceny a spolehlivou poptávku po tomto atraktivním automobilu, jehož hodnota po pěti letech klesne zhruba na 185 000 Kč. (Tomáš Majer, Eurotax Czech, s. r. o.)

Autoři:


Témata: jízdné, Seat


Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.