Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Leon má kabát menší sestry a nejmodernější techniku od VW

aktualizováno 
Seat Leon je španělským bratrancem Volkswagenu Golf, Škody Octavia a Audi A3. V našich končinách neprávem trochu nedoceněný model dorazí letos v prosinci na český trh v nové třetí generaci. Bachratě sportovní avantgardu nahradila ostře řezaná tvář úspěšné menší ibizy. Pod vyváženým kabátem bez výstřelků je zbrusu nová technika.

Seat Leon | foto: Seat

Druhé auto na modulární podvozkové platformě MQB koncernu Volkswagen přijíždí ze Španělska. Premiéra nové generace Seatu Leon proběhne na autosalonu v Paříži.

"S pětidveřovou karoserií bude uveden na trh koncem letošního roku a následně bude doplněn o další varianty, které vytvoří celou rodinu," prozrazuje James Muir, šéf značky. 

Seat Leon FR

"Leon je od základu novou konstrukcí, v níž nalézají široké uplatnění nejnovější highendová technická řešení v oblasti asistenčních systémů, informačních a zábavních systémů, podvozku a poháněcího ústrojí," naparuje se Seat. Právem.

Nový technický základ (platforma MQB) bude společný pro množství modelů značek koncernu VW. Jako první na ní vyjelo Audi A3, společně s leonem na ní dorazí nový VW Golf, jehož výroba má odstartovat už v srpnu a premiéra je naplánovaná vedle seatu na autosalon do Paříže. Do konce roku by se měla aspoň představit ještě octavia.

Jedna z výrazných specialit nové platformy? Dvě varianty zadní nápravy. Ta přední, uložená v pomocném rámu, je klasického typu McPherson. Zadní kola jsou zavěšena na podélných ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Výkonnější varianty ale používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly (uznávaný multi-link).

Může se hodit

Chtěli byste si koupit nové auto a líbí se vám Seat Leon? Pořiďte si ho na Automodul.cz/Seat Leon.

Nová platforma umožnila vývojářům posunout přední nápravu o 40 milimetrů více dopředu. Výsledkem je delší rozvor a lepší vyvážení rozložení hmotnosti mezi nápravy, což prospívá komfortu a ovladatelnosti.

Nový Leon je s délkou 4,26 metru přibližně o pět centimetrů kratší než jeho předchůdce, rozvor se ale prodloužil o téměř šest centimetrů. "Praktickou předností je větší vnitřní prostor, a to zejména pro cestující na zadních sedadlech, a objemnější zavazadlový prostor," popisuje Seat. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, tedy o 40 litrů více než u předchozí generace.

"Nový Leon je zcela novým vozem, který otvírá pro novou kapitolu. Kombinuje nový dynamický designérský styl značky s nejmodernější technikou," holedbá se Matthias Rabe, viceprezident Seatu zodpovědný za výzkum a vývoj.  Leon bude možná i proto prvním vozem značky, který ponese modernizované logo Seatu.

Mateřský koncern Volkswagen je velmi ambiciózní ve svých plánech. Brzy chce převzít roli největšího výrobce aut. A zrovna Seat je jedním z nejslabších článků. Španělská značka dostala - zdá se - jednu z posledních příležitostí, jak nastartovat prodeje. U nového leonu už tedy nebylo místo na experimenty. Bachratý dodnes nepřehlédnutelný a zajímavý stávající leon nahrazuje klasičtěji střižené auto, které navazuje na povedenou ibizu. Na fotkách je nepozorný divák od sebe skoro nerozezná.

Seat Leon

Seat Leon

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Střízlivé tvary, které navrhnul šéfdesignér Alejandro Mesonero-Romanos a jeho tým, ale nemusí být na škodu. Leon chce možná tak trochu naznačit, že je to takový "španělský golf". Což v podstatě bude.

Mladoboleslavská Škoda, která se pod křídla VW dostala pět let po Seatu, se při každé příležitosti ráda pochlubí svou růstovou strategií, ve které má naplánováno do roku 2018 prodávat aspoň 1,5 milionu aut aut, loni prodala 875 tisíc aut, což je historický rekord značky. Seat má růstovou strategii také. "Leon je rozhodujícím krokem v realizaci růstové strategie značky," prohlásil při odhalení fotek nového leona James Muir, prezident společnosti. Jsou v ní stejně jako u většiny značek na prvních místech hlavně nenasytné trhy Ruska a Číny. Loni prodala španělská značka 350 000 vozů.

Fotogalerie

Samá turba

Nový leon dorazí s přeplňovanými přímovstřikovými naftovými TDIčky a benzinovými TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru.

Zatím to vypadá, že při uvedení na trh odstartují leony se dvěma turbodiesely: 1,6 TDI (77 kW / 105 k, 250 Nm) a dvoulitrové TDI (110 kW/ 150 k, 320 Nm). Ve verzích  Ecomotive se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie slibují nafťáky čtyřiltrovou spotřebu.

S lehkým odstupem dorazí i další motory: benzinové 1,2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1,4 TSI s 90 kW (122 k). "Řadu zážehových motorů završí jednotka 1.8 TSI o výkonu 132 kW / 180 k, která kombinuje vstřikování benzinu přímo do válců s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí," popisuje Jan Klíma, tiskový mluvčí českého zastoupení značky.

"Paleta vznětových motorů bude doplněna jednotkou 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a novým vrcholným turbodieselem 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje maximální točivý moment 380 Nm," vypočítává.

V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Seat Leon FR

Chybět nebudou chytré informační a zábavní systémy ovládané přes velký dotykový displej. Řidič ale spíš ocení různé chytré asistenční systémy: sledování únavy rozpozná situace, kdy šofér ztrácí koncentraci a navrhne mu udělat si přestávku k odpočinku (systém funguje na základě sledování pohybů volantu a ovládání pedálů).

"Kamerový systém u vnitřního zpětného zrcátka zase slouží asistentu dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly, a také asistentu pro jízdu v jízdním pruhu, který provádí mírné zásahy do řízení s elektromechanickým posilovačem, aby vůz nepřejel podélné značení vymezující jeho jízdní pruh," popisuje Klíma.

Leon dostane také jako první ve své kategorii přední světlomety s diodami LED, které obstarají všechny osvětlovací funkce. Ceny a další podrobnosti se leon dozví pravděpodobně až po představení na autosalonu v Paříži, který otevírá koncem září. Stávající Seat Leon startuje na třech stech tisících (benzinový motor 1,4 85 k).





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.