Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový slovenský citroën: Picasso by měl radost

  16:15aktualizováno  17:00
Citroën, francouzský specialista na velkoprostorová hezká auta, přivezl do Paříže městskou novinku pro rodinku. Nový přírůstek do rodu Picasso s variabilním a prostorným interiérem se bude vyrábět na Slovensku.

Kouzelná krabice "magic box", jak Citroën své novince říká, je malá zvenčí, nabídne ale spoustu místa uvnitř. Škoda Roomster má vážného nového konkurenta.

Tým designéra Carla Bonzaniga dal malému velkoprostorovému citroënu mladý usměvavý výraz. 4,08 metru dlouhá velkoprostorová "Cé-trojka" pobere až 2,41 metru dlouhá zavazadla. Pohledný citroën zaujme velkými prosklenými plochami, když si připlatíte za panoramatickou střechu, budete mít kolem sebe až 4,52 metru čtverečního oken.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Zadní, až o 15 centimetrů posuvná, sedadla zvětší základních 385 litrů kufru až na 500 litrů. Když se sklopí do podlahy zadní sedadla, odveze malé picasso až 1 506 litrů nákladu. Malé picasso je 1 730 milimetrů široké a 1,62 m vysoké a od jedné nápravy k druhé to je 254 centimetrů.

Miniaturní francouzské MPVčko má vpředu nápravu typu McPherson, zadní kola jsou na vlečených ramenech spojených torzní příčkou.

Se čtyřmi motory v nabídce budou spřažené pětistupňové manuální převodovky. Benzinové čtyřválce s objemy 1,4 a 1,6 litru nabízí 95 a 120 koní výkonu. Turbodiesely mají objem 1,6 litru, k mání budou ve výkonových verzích s 90 a 110 koňmi.

Picasso bude vyjíždět z trnavské fabriky koncernu PSA od příštího roku. Ročně jich chtějí vyrobit na 110 tisíc. Podle předběžných odhadů by se cena mohla pohybovat na úrovni Citroënu C4.

Citroën C3 Picasso

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.