Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový superb viděli v Česku poprvé Hradečáci

  11:37aktualizováno  11:37
Motorističtí fandové z Královéhradeckého kraje se mohli o víkendu jako první v republice posadit do nové Škody Superb, jejíž sériová výroba v té chvíli běžela jen pár desítek hodin.

Za volant nového superbu se na akci automobilky v Kvasinách chtěly posadit tisíce lidí. | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Několik vystavených superbů přílákalo do obřích stanů na parkovišti automobilky v Kvasinách na Rychnovsku téměř šest tisíc lidí.

"První sériový superb nové generace sjel z výrobní linky ve čtvrtek. Protože se vyrábí v Kvasinách, považovali jsme za logické, aby se s ním jako první v zemi seznámili právě lidé z okolního regionu," uvedl zástupce společnosti Škoda Auto Lubomír Chejn.

Účastníci víkendových Superb dnů s bohatým doprovodným programem si mohli v Kvasinách od pátku do neděle několik vystavených vozů podrobně prohlédnout a poslechnout si i zasvěcený komentář jednoho ze členů vývojářského týmu.

"Přímo si na auto sáhnout, sednout si do něj a nastavit si ovládací prvky na míru je něco úplně jiného, než se jen na něj podívat na obrázku," upozornil Chejn.

Jeho slova potvrzovaly všudypřítomné tlumené zvuky zavíraných a otevíraných dveří i vík zavazadlových prostorů. "V duchu si nového superba porovnávám se svým nissanem a musím říci, že se mi líbí. Kdybych na něj měl, tak si ho klidně koupím," říkal Ladislav Ježdík z Opočna, který se do Kvasin vypravil se synem.

První vůz s tímto názvem vyráběla automobilka Škoda už v letech 1934 až 1949. Historie novodobého superbu se začala psát v roce 2001 a z výrobních linek v Kvasinách, na Ukrajině, v Indii, v Bosně a v Kazachstánu sjelo do letošního března, kdy se přestal původní model vyrábět, bezmála 134 tisíc těchto luxusních limuzín.

"Ze starého superba není v tom novém prakticky vůbec nic. Je to úplně jiné auto," řekl Chejn. Pro novou Škodu Superb, která by se od základní ceny 620 tisíc korun měla začít prodávat v červnu, budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motory.

Prostorná limuzína nabídne i řadu zajímavých technických řešení včetně systému adaptivních světlometů, nové verze elektronicky kontrolované klimatizace nebo automatického parkovacího asistenta. Velký důraz konstruktérů na bezpečnost cestujících dokládá mimo jiné i nadstandardní počet devíti airbagů.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.