Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový supersport přijede z Maďarska: Silver Sting

aktualizováno 
Čardáš, uherský salám, Balaton... S Maďarskem si spojujeme jiný druh požitků, než těch, týkajících se čtyř kol a benzinu. Zanedlouho se automobilový svět možná dočká kromě audi a suzuki, smontovaných v tamních závodech, také ryze maďarského vozu. A nebude to auto jen tak ledajaké.
Brokernet Silver Sting

Brokernet Silver Sting | foto: Bovis Motorsport

Čtyřsettřicetikoňový čardáš roztočí stříbrné žihadlo Brokernet Silver Sting. Auto s komplikovaným jménem má na vstup do elitního klubu supersportů jednoduchou strategii: minimální hmotnost a šestiválec z Porsche GT3.

Bovi Motorsport team se pravidelně zúčastňuje seriálu okruhových závodu GTček s Porsche 911. Šéf týmu Kálman Bódis má ale mnohem vyšší ambice. Už před sedmi roky vznikla myšlenka na stavbu vlastního supersportu. Na projekt se však nesešlo dost peněz.

Nový prototyp se nyní představil na výstavě luxusních aut v Budapešti. Pohon má na starosti agregát Porsche. 3,6 litrový šestiválec nabízí výkon 318 kW, 437 newtonmetrů kroutícího momentu obrušuje o asfalt zadní pneumatiky. O jedenáct set kilogramů hmotnosti se přední a zadní náprava rozdělily v poměru 47:53. Autu bude stačit k rozjezdu na stokilometrovou rychlost 3,8 sekundy.

Hluboké oči žhavých Maďarek spočinou na křivkách a prolisech karoserie navržených maďarským designérem Zoltánem Perédym.

Stříbrné žihadlo (anglicky "silver sting") je 4250 mm dlouhé, do šířky zabírá 198 centimetrů a na výšku měří 1,1 metru.

Bódis chce se svým supersportem zatápět soupeřům při okruhových závodech, sériová výroba závisí na zájmu zákazníků a sponzorů.

popisek FOTOGALERIE
Maďarský supersport

Autoři:




Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.