Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec supermarketovému lišeji. Dveře se neotlučou díky kameře

aktualizováno 
Moderní automobil toho musí umět opravdu hodně. Jak jezdí, už není tak důležité, hlavně že za vás umí brzdit, orientovat se na silnici a klidně i zaparkuje. Nový systém, který navrhli němečtí studenti, teď za vás pohlídá i otevírání dveří. To kdybyste nevěděli, že s nimi můžete narazit do překážky.

Nový systém brždění dveří by měl efektivně zabránit nepříjemným nárazům do různých předmětů v okolí vozidla. | foto: kiekert.com

Myšlenka pro systém ochrany dveří vzešla od skupiny studentů arcibiskupské školy Liebfrauenschule z Kolína nad Rýnem. Právě jejich nápad vyhrál speciální soutěž, které se účastní školy ze všech německých spolkových republik.

Nový systém s názvem i-protect zabraňuje nechtěným nárazům dveří do překážek v okolí vozidla a podle společnosti Kiekert AG, která se rozhodla převést studentský projekt do reálného provozu, tak přispívá k větší bezpečnosti dopravního provozu a komfortu.

I-protect využívá několik senzorů ve dveřích a ve zpětném zrcátku pro sledování okolního prostředí. Pokud systém vyhodnotí, že se v blízkosti dveří automobilu nachází jakákoli překážka, elektronika zabudovaná do vozidla pošle bezprostřední pokyn do speciální brzdy dveří, která pak jejich otevírání zastaví.

Brzdící mechanismus dokáže zastavit dveře automobilu na centimetr přesně před překážkou. Senzory přitom rozpoznávají statické předměty libovolného tvaru a velikosti v celém otevíracím poloměru dveří. K odběru proudu dojde výlučně při pohybu a brzdění dveří.

„Při konstrukci našeho prototypového vozidla s i-protect jsme museli překonat několik náročných překážek. Senzorika musela být nastavena tak, aby byly rozpoznány předměty různé velikosti a povrchu,“ říká Karl Krause, předseda představenstva skupiny Kiekert, která nový systém představila veřejnosti. „Různé zárodky systémů pro ochranu dveří už sice existují, ale žádný z nich není srovnatelný s naší technologií i-protect“, pochvaluje si Krause.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.