Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec supermarketovému lišeji. Dveře se neotlučou díky kameře

aktualizováno 
Moderní automobil toho musí umět opravdu hodně. Jak jezdí, už není tak důležité, hlavně že za vás umí brzdit, orientovat se na silnici a klidně i zaparkuje. Nový systém, který navrhli němečtí studenti, teď za vás pohlídá i otevírání dveří. To kdybyste nevěděli, že s nimi můžete narazit do překážky.

Nový systém brždění dveří by měl efektivně zabránit nepříjemným nárazům do různých předmětů v okolí vozidla. | foto: kiekert.com

Myšlenka pro systém ochrany dveří vzešla od skupiny studentů arcibiskupské školy Liebfrauenschule z Kolína nad Rýnem. Právě jejich nápad vyhrál speciální soutěž, které se účastní školy ze všech německých spolkových republik.

Nový systém s názvem i-protect zabraňuje nechtěným nárazům dveří do překážek v okolí vozidla a podle společnosti Kiekert AG, která se rozhodla převést studentský projekt do reálného provozu, tak přispívá k větší bezpečnosti dopravního provozu a komfortu.

I-protect využívá několik senzorů ve dveřích a ve zpětném zrcátku pro sledování okolního prostředí. Pokud systém vyhodnotí, že se v blízkosti dveří automobilu nachází jakákoli překážka, elektronika zabudovaná do vozidla pošle bezprostřední pokyn do speciální brzdy dveří, která pak jejich otevírání zastaví.

Brzdící mechanismus dokáže zastavit dveře automobilu na centimetr přesně před překážkou. Senzory přitom rozpoznávají statické předměty libovolného tvaru a velikosti v celém otevíracím poloměru dveří. K odběru proudu dojde výlučně při pohybu a brzdění dveří.

„Při konstrukci našeho prototypového vozidla s i-protect jsme museli překonat několik náročných překážek. Senzorika musela být nastavena tak, aby byly rozpoznány předměty různé velikosti a povrchu,“ říká Karl Krause, předseda představenstva skupiny Kiekert, která nový systém představila veřejnosti. „Různé zárodky systémů pro ochranu dveří už sice existují, ale žádný z nich není srovnatelný s naší technologií i-protect“, pochvaluje si Krause.

Autor:




Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Další z rubriky

V Brně se pro řidiče otevřel parkovací dům Domini Park v Panenské ulici v...
Fejeton: Parkovací domy jsou oříšek i pro Superwoman

Nedávno do kin vstoupil hororový film o muži, jehož osobnost je rozpolcená do 23 různých lidí. Zajímavé. Když mám už 23 osobností, je o tom film. Že si my ženy...  celý článek

Šéf Besipu Martin Farář hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Jsem pro nulovou toleranci alkoholu za volantem, řekl expert BESIPu

Osobní alkoholtestery jsou na nic. Nula na displeji totiž vůbec nic neznamená, jak zjistil velký test. Jeho výsledky komentoval šéf BESIPu Martin Farář v...  celý článek

Ferrari 812 Superfast
Autofotka týdne: Nejsilnější ferrari všech dob je v Česku. Stále bez turba

Ferrari letos slaví 70 let od založení. Čím jiným uctít toto výročí než nejvýkonnějším a nejrychlejším dvanáctiválcem v historii? Zatím stále bez turba i bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.