Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec supermarketovému lišeji. Dveře se neotlučou díky kameře

aktualizováno 
Moderní automobil toho musí umět opravdu hodně. Jak jezdí, už není tak důležité, hlavně že za vás umí brzdit, orientovat se na silnici a klidně i zaparkuje. Nový systém, který navrhli němečtí studenti, teď za vás pohlídá i otevírání dveří. To kdybyste nevěděli, že s nimi můžete narazit do překážky.

Nový systém brždění dveří by měl efektivně zabránit nepříjemným nárazům do různých předmětů v okolí vozidla. | foto: kiekert.com

Myšlenka pro systém ochrany dveří vzešla od skupiny studentů arcibiskupské školy Liebfrauenschule z Kolína nad Rýnem. Právě jejich nápad vyhrál speciální soutěž, které se účastní školy ze všech německých spolkových republik.

Nový systém s názvem i-protect zabraňuje nechtěným nárazům dveří do překážek v okolí vozidla a podle společnosti Kiekert AG, která se rozhodla převést studentský projekt do reálného provozu, tak přispívá k větší bezpečnosti dopravního provozu a komfortu.

I-protect využívá několik senzorů ve dveřích a ve zpětném zrcátku pro sledování okolního prostředí. Pokud systém vyhodnotí, že se v blízkosti dveří automobilu nachází jakákoli překážka, elektronika zabudovaná do vozidla pošle bezprostřední pokyn do speciální brzdy dveří, která pak jejich otevírání zastaví.

Brzdící mechanismus dokáže zastavit dveře automobilu na centimetr přesně před překážkou. Senzory přitom rozpoznávají statické předměty libovolného tvaru a velikosti v celém otevíracím poloměru dveří. K odběru proudu dojde výlučně při pohybu a brzdění dveří.

„Při konstrukci našeho prototypového vozidla s i-protect jsme museli překonat několik náročných překážek. Senzorika musela být nastavena tak, aby byly rozpoznány předměty různé velikosti a povrchu,“ říká Karl Krause, předseda představenstva skupiny Kiekert, která nový systém představila veřejnosti. „Různé zárodky systémů pro ochranu dveří už sice existují, ale žádný z nich není srovnatelný s naší technologií i-protect“, pochvaluje si Krause.

Autor:


Témata: kamera, silnice


Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.