Audi A8

Audi A8 | foto: Audi

Nový top model Audi je na světě. A8 sází na naftu

  • 171
Audi dnes představila svůj nový top model A8. Na premiéru do floridského Miami si dojela novinka s podporou tří motorů. Přítomní Američané se jistě museli divit, když dva z trojice nových motorů spalují naftu. Tu v USA lijí v drtivé většině jen do náklaďáků, ke kterým má luxusní limuzína A8 hodně daleko.

V třídě luxusních limuzín, kam Audi A8 jistě patří, se zásadní designové výstřelky nenosí. I BMW se u své sedmičky vrátilo k uhlazenějším liniím. Proto ani od nové A8 nemůžeme čekat převratné kreace. Novou A8 poznáte okamžitě, základní tvary jasně odkazují na styl Audi. Přední a zadní část ale působí agresivněji po vzoru menších modelů značky a to včetně výrazných pozičních světel sestavených z LED. Mimochodem, na přání lze mít z diod kompletní přední světlomety.

Audi A8

Tradiční ponton ozvláštňují výrazné boční prolisy a celkově výrazně ostřejší linky. Auto působí subtilnějším dojmem, přitom je to stále pořádný bourák s délkou přes 5,1 metru a rozvorem téměř tři metry. Za lehkou stavbou karoserie stojí tradiční hliníkový rám. Zpředu zaujme ohromný gril chladiče, který nyní nedělí příčka na umístění poznávací značky. Kukuč tak má novinka značně agresivní, k čemuž jí zdatně pomáhají prohnuté světlomety.

Na trh zamíří nová osmička s dvojicí osmiválcových motorů, které po chvilce zdržení doplní jeden šestiválec. Lze však předpokládat, že později přibudou i další motory. Především nabídka zážehových agregátů by se měla rozšířit. Jedním z osmiválců je totiž 4,2 litrové TDI a oním zpožděným motorem bude třílitrové TDI.

Audi A8

Začněme benzínovým agregátem. Motor 4,2 FSI nabídne maximálně 273 kW a točivý moment 445Nm. Na stovku dosprintuje za 5,7 sekundy a podle evropské metodiky si v průměru řekne o 9,7 litru paliva. Budiž, při klidné jízdě po amerických dálnicích to bude možná i prakticky dosažitelná hodnota.

Druhým osmiválcem v nabídce bude taktéž 4,2 litrový motor, ale tentokrát TDI. S jen o trochu menším výkonem 258 kW ale obřím točivým momentem 800 Nm dokáže rozpohybovat limuzínu na stovku dokonce ještě o dvě desetinky sekundy rychleji než benzínový kolega. Spotřeba podle standardní metodiky je 7,6 litru nafty na sto kilometrů.

Spořílci si ale počkají na třílitrový dieselový šestiválec. Bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 184 a 150 kW. V prvním případě si A8 řekne o 6,6 litru nafty na sto kilometrů, v druhém dokonce jen o šest litrů. Výrobce se v obou případech chlubí mírnou zátěží k životnímu prostředí. Motory vypustí 174 a 159 gramů CO2 na kilometr.

Osmistupňové automaty budou pohánět všechna kola, za příplatek či standardně u benzínového modelu bude k dispozici i sportovní diferenciál. Klidnou jízdu zaručí adaptivní vzduchové odpružení a samozřejmě také bohatá výbava v interiéru. Ten působí opravdu elegantním dojmem a pasažéry budou hýčkat jen ty nejlepší materiály. Pro zajímavost můžeme zmínit, že standardní sedadla lze elektricky nastavit v dvanácti krocích, příplatková dokonce v dvaadvaceti.

Nechybí zajímavé multibarevné diodové osvětlení interiéru a vůz nabízí solidní zavazadelník o objemu 510 litrů. Jenže limitem bude cena, která bude kopírovat ceny současného modelu A8. A ten startuje na téměř dvou milionech korun. Výrobce zatím uvádí jen ceny osmiválcových verzí. O třicet tisíc korun levnější benzínový model bude stát přes 2,3 milionu korun.