Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový velký Fiat: kříženec jménem Croma

  8:59aktualizováno  8:59
"Žádné obyčejné auto klasického střihu," řekli Giugiarovi, když šli nechat ušít autu na kabát. Největšímu Fiatu mířícímu do "vyšších sfér" budou podle všeho automobilové třídy malé. Trochu od rodinného kombíku, trochu z reprezentativní limuzíny a špetku MPVčka... zamíchat, protřepat a nová croma je na světě.

Podle informací, které přinesl italský deník La Repubblica, by nový velký fiat měl opravdu oprášit jméno croma, které před dvěma automobilovými generacemi zdobilo velké Fiaty.

Ostatní trvají na tom, že novince zůstane označení, pod kterým se ukrývá v katakombách vývojového centra Fiatu: New Large.

***

POZOR, NOVÉ FOTO INTERIÉRU!

***

Rozměry XXL fiatu budou velkorysé, mluví se o 470 centimetrech délky a 280 centimetrovém rozvoru. Nové cromě bude docela složité najít konkurenty, prozatím jediným je Opel Signum, s kterým bude velký Ital sdílet podvozkovou platformu.

Giugiaro se při navrhování přidržel rodinného trendu, který vyznávají poslední fiaty. Karoserie s výškou MPVčka, ovšem s proporcemi čehokoliv jiného.

S prvními fotkami se Italové pochlubí v průběhu ledna, nejposlednější neoficiální obrázek ovšem shrnuje vše, co bylo o New Large/Cromě za poslední dobu řečeno a nafoceno.

Interiér bude podle slibů tajných informátorů prostorný a prosvětlený, těšit se prý můžeme i na panoramatickou prosklenou střechu. Dominantním prvkem by měl být mohutný středový panel, kde najde své vyvýšené místo i řadicí páka.

Zajímavé bude také řešení zadních sedadel, půjdou posouvat, sklápět, možná i otáčet. Vzhledem k tomu, že kolegové od spřízněného Opelu umí s variabilitou interiéru kouzla (viz. meriva nebo zafira), je možné, že se nějaké zajímavosti dočkáme i u cromy.

Od bratrance s bleskem ve znaku (Opel Signum) si nový maxifiat vypůjčí i nabídku motorů. Benzinová osmnáctistovka a dvoulitr bodou pro řidiče kterým nafta nevoní.     

V kategorii velkých rodinných aut ale zákazníci povětšinou raději sáhnou po vznětovém motoru: 1,9 JTD se 120 a 150 koňmi výkonu (88 a 110 kW) doplní ještě nový dvousetkoňový (147 kW) pětiválcový 2,4 litr. Ten by měla dostat také Alfa Romeo Brera. Kupé, kvůli kterému se už můžeme těšit na konec příštího roku.

Pro začátek bude nejsilnějším dieselem pod kapotou třílitr V6 se 177 koňmi výkonu (130 kW). Nejsilnějším benzinovým agregátem by měl být 2,2 litrový motor s přímým vstřikováním paliva, nabízející služby 150 koňového stáda (110 kW).

Velký Fiat se ale už těší na premiéru do Švýcarska. Po ženevské premiéře zamíří do autosalonů a první kousky budou brázdit silnice od května. Fiat slibuje velké auto za malé peníze, na novou cromu by mělo stačit přibližně 25 tisíc euro.

***

Čtěte také

 New Large: velký Fiat na obzoru

 

Autoři:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.