Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat do krásného světa hmyzu: nový Volkswagen Brouk

  0:37aktualizováno  0:37
Němci mu říkají Käfer, Britové a Američané Beetle, tedy brouk, Italové Maggiolino, Francouzi Coccinelle, Brazilci Fusca a my jednoduše Brouk. Nové vydání nejznámějšího auta světa se představilo hned na třech místech zeměkoule současně.

Volkswagen Beetle | foto: Volkswagen

Premiéru nového Volkswagenu Beetle viděl Berlín, New York a Šanghaj. Právě poslední ze jmenovaných, třiadvacetimilionové ekonomické centrum Asie, je pro Volkswagen nejdůležitější. Novodobého brouka tu proto představil sám velký šéf koncernu VW Martin Winterkorn. Právě v Šanghaji byl u uvedení šéf designstudia Walter de Silva.

Pětasedmdesátník se má k světu

Kmotrem mu byl Hitler – o historii brouka čtěte zde

Brouk se svými tvary snaží vrátit ke kořenům, u kterých před pětasedmdesáti lety začala historie značky Volkswagen. Předchozí, trochu nevydařený pokus s hodně oblými tvary z roku 1998 je zapomenut. Hlavně silueta je nezaměnitelná, broučí. Znalci v ní ale odhalí i jedno z prvních porschí. Však taky Ferdinand Porsche stál díky Hitlerově objednávce za celým projektem původního brouka.

Volkswagen Beetle

Tvůrci o novém broukovi říkají, že je svalnatější, dynamičtější. S nízkými okny, vypracovanými blatníky a výraznými prahy připomíná závodní hot rod. Vnitřek hraje na retro notu: plochá přístrojovka s lakovaným panelem (u vyšších výbav barvou karoserie) a v ní schránka na rukavice před spolujezdcem otevíraná vzhůru jako ve starém broukovi.

Třídveřový stylový hatchback měří bez pár milimetrů 4,3 metru, posádka do kufru naloží 310 litrů. Původní brouk měl vzduchem chlazený boxer u zadní nápravy, ten nový dostane pod přední kapotu na výběr motory od stejně legendárního bratrance Golfa.

Benzinová přeplňovaná TSIčka mají objemy 1,2 (105 koní), 1,4 (160 k) a dva litry (200 koní), nechybí diesely (1,6 TDI 105 koní a 2,0 140 k). V nabídce je i dvouspojkový automat DSG. Nová generace "beetla" má být nejsportovnějším broukem a zároveň se pyšní i nejnižší spotřebou – při použití motoru 1,6 TDI se pohybuje kolem 4,3 litru na 100 km.

Na jednoduchost zakladatele rodu zapomeňte, vykulená světla mohou být bixenonová a mají LED diody, do přístrojovky může být zasazena navigace a střechu můžete mít prosklenou.

Novou kariéru má brouk odstartovat v září na severoamerickém trhu, na podzim pak dorazí do Evropy ve třech výbavových řadách: Beetle, Design a Sport.  Původního "käfera" prodal Volkswagen 21,5 milionu exemplářů. Jeho nástupce se poprvé objevil v roce 1998 a vzniklo jich přes milion.

Volkswagen Beetle
Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.