Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Volkswagen Passat se představil. Prodeje startují za týden

  6:41aktualizováno  16:07
Passat je fenomén své kategorie, hvězda firemních flotil a často i sen rodin. Jeden ze svých nejdůležitějších modelů představuje Volkswagen již v osmé generaci.

Passat je jedním z nejúspěšnějších „služebních aut“ v Evropě. Velké úspěchy slaví celosvětově, za loňský rok se jich prodalo 1,1 milionu. Od první generace, jejíž karoserii navrhl slavný italský designér Giugiaro, se dnes dopracoval ke zcela nové osmé generaci. Za 41 let se jich prodalo přes 22 milionů.

Osmá generace se představuje se zcela novou technikou (základem je modulární platforma MQB pro modely s pohonem předních a všech kol koncernu Volkswagen). To znamená nové motory, nižší hmotnost a nové prvky multimediální a bezpečnostní výbavy.

„Pro mě je tento passat auto prémiové třídy, ale bez prémiové cenovky," řekl šéf koncernu VW Martin Wintekorn při slavnostním představení v Postupimi. Potvrzuje tím ambice posunout passat o něco výše, aby výrazněji konkuroval autům dražších kategorií, jako jsou BMW řady 3 nebo Audi A4.

Fotogalerie

„Je to typický passat, konzervativní, ale působí hodnotněji než předchozí generace. Je znát, že ho směřují o kategorii výše. Maska je nová, výrazná, proporce a tvary jsou tradiční, umírněné. Nový passat má hlavně hezký a propracovaný interiér a hodně asistenčních systémů,“ říká pro iDNES.cz automobilový odborník Petr Hanke, který nového passata už viděl na vlastní oči.

Kromě benzinových a naftových verzí, kterých bude v počáteční nabídce 10 s výkony od 88 do 206 kW (120-280 koní), bude passat k mání také v hybridním provedení (dobíjecí - plug-in hybrid) ve kterém 115kW benzinovému motoru TSI pomáhá 80kW elektromotor. Hned od začátku budou k mání verze sedan i kombi, tradičně označené variant.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Najdětete si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Všechny motory v nabídce mají turbodmychadlo a přímé vstřikování bez ohledu na palivo, které tankují. Základní benzinovou nabídkou bude 1,4 TSI, vrcholem dvoulitr. Passat se tak rozloučil se šestiválcem, v předchozí nabídce byl k mání motor 3,6 FSI, který dostává také dosluhující Škoda Superb. Turbodiesely nabídnou objemy 1,6 a dva litry.

Volkswagen s passatem nečeká na autosalonovou premiéru, takže 10. července rozjíždí objednávání na domácím německém trhu. Základní německá cena je 25 875 eur (přibližně 715 tisíc korun) za sedan a 25 950 za kombík. Český ceník by měl být podobný. Předpokládané zahájení předprodeje na českém trhu je na přelomu července a srpna.





Nejčtenější

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.