Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Volkswagen Passat se představil. Prodeje startují za týden

  6:41aktualizováno  16:07
Passat je fenomén své kategorie, hvězda firemních flotil a často i sen rodin. Jeden ze svých nejdůležitějších modelů představuje Volkswagen již v osmé generaci.

Passat je jedním z nejúspěšnějších „služebních aut“ v Evropě. Velké úspěchy slaví celosvětově, za loňský rok se jich prodalo 1,1 milionu. Od první generace, jejíž karoserii navrhl slavný italský designér Giugiaro, se dnes dopracoval ke zcela nové osmé generaci. Za 41 let se jich prodalo přes 22 milionů.

Osmá generace se představuje se zcela novou technikou (základem je modulární platforma MQB pro modely s pohonem předních a všech kol koncernu Volkswagen). To znamená nové motory, nižší hmotnost a nové prvky multimediální a bezpečnostní výbavy.

„Pro mě je tento passat auto prémiové třídy, ale bez prémiové cenovky," řekl šéf koncernu VW Martin Wintekorn při slavnostním představení v Postupimi. Potvrzuje tím ambice posunout passat o něco výše, aby výrazněji konkuroval autům dražších kategorií, jako jsou BMW řady 3 nebo Audi A4.

Fotogalerie

„Je to typický passat, konzervativní, ale působí hodnotněji než předchozí generace. Je znát, že ho směřují o kategorii výše. Maska je nová, výrazná, proporce a tvary jsou tradiční, umírněné. Nový passat má hlavně hezký a propracovaný interiér a hodně asistenčních systémů,“ říká pro iDNES.cz automobilový odborník Petr Hanke, který nového passata už viděl na vlastní oči.

Kromě benzinových a naftových verzí, kterých bude v počáteční nabídce 10 s výkony od 88 do 206 kW (120-280 koní), bude passat k mání také v hybridním provedení (dobíjecí - plug-in hybrid) ve kterém 115kW benzinovému motoru TSI pomáhá 80kW elektromotor. Hned od začátku budou k mání verze sedan i kombi, tradičně označené variant.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Najdětete si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Všechny motory v nabídce mají turbodmychadlo a přímé vstřikování bez ohledu na palivo, které tankují. Základní benzinovou nabídkou bude 1,4 TSI, vrcholem dvoulitr. Passat se tak rozloučil se šestiválcem, v předchozí nabídce byl k mání motor 3,6 FSI, který dostává také dosluhující Škoda Superb. Turbodiesely nabídnou objemy 1,6 a dva litry.

Volkswagen s passatem nečeká na autosalonovou premiéru, takže 10. července rozjíždí objednávání na domácím německém trhu. Základní německá cena je 25 875 eur (přibližně 715 tisíc korun) za sedan a 25 950 za kombík. Český ceník by měl být podobný. Předpokládané zahájení předprodeje na českém trhu je na přelomu července a srpna.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.