Nový Volkswagen Polo: golf se zmenšil a nasadil diety

  • 61
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Tak tohle je podle slov výrobce jedno z nejúspornějších aut na světě. Volkswagen Polo BlueMotion s motorem 1,2 TDI jezdí za 3,3 litru a vypouští jen 87 gramů CO2 na kilometr. K mání bude ale až za rok, teď musíte vystačit s novinkou, kterou tahle pojízdná laboratoř v Ženevě představila. Nový VW Polo je tady.

Všechno na stánku Volkswagenu se letos točí kolem ekologie a největší nával je u nového pola. Malý příbuzný Škody Fabia se v Ženevě ukazuje premiérově světu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen můžete koupit na www.automodul.cz

Nejúspornější polo všech dob musí zatím počkat, než bude zcela dokončen vývoj zbrusu nového commonrailového turbodieselu 1.2 TDI. Ulrich Hackenberg, který má vývoj úsporného pola na starosti, autu mimo jiné nadělil automatický systém Start-Stop, vypínající motor, když není třeba, či systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. "Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km," říká.

VW Polo BlueMotion

Polo BlueMotion váží pouhých 1 080 kg, má v zájmu úspory paliva vyšlechtěnou aerodynamiku a stojí na pneumatikách se sníženým valivým odporem.

Než bude dietní polo k mání, bude v nabídce pět nových motorů včetně přímovstřikového přeplňovaného benziňáku TSI a turbodieselů common rail.

"Využili jsme poznatků z vývoje nedávno uvedeného modelu golf o třídu níž. Díky tomu se dostáváme na zcela novou rovinu uživatelské hodnoty a výkonnosti ve třídě malých vozů, a to při zachování dostupných cen," říká Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen.

Automobilka srší s uvedením nového pola sebevědomím: "Bylo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP." V základní výbavě bude mimo jiné stabilizační systém ESP. Lahůdkou té příplatkové bude sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG.

VW Polo

Vývojářům se podařilo snížit hmotnost nového generace pola o 7,5 % v porovnání s předchůdcem. Velkou novinkou, kterou má i Škoda Yeti na vedlejším stánku, je nová pohonná jednotka 1.2 TSI. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a má vystačit se 5,5 litry benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Nové Polo bude zpočátku v nabídce se sedmi motory - čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými, s výkony od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou pod kapotou auta jménem Polo poprvé. Třeba všechny tři vznětové motory TDI.

Začátek výroby nového pětidveřového pola je naplánován na konec března. Na červen letošního roku se pak chystá uvedení na německý trh. O dva týdny později se má nové polo prodávat po celé Evropě.

VW Polo