Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW po dvanácti letech představuje nový touran, hvězdu rodinných garáží

Exkluzivně   13:34aktualizováno  14:01
Touran nebyl zářivým fešákem, o to oblíbenější byl ale mezi rodinami, které oceňovaly jeho praktičnost. Tu zachovává i nová generace. Mezi prvními na světě už jsme nový touran viděli.

Nový Volkswagen Touran | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Může se hodit

Potřebujete nový rodinný vůz a VW Touran by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Touran je jedním ze stěžejních modelů značky, světovou premiéru bude mít příští týden na autosalonu v Ženevě. S týdenním předstihem ho ale Volkswagen představil vybraným novinářům ve svém městě aut (Autostadtu) ve Wolfsburgu.

Novinku představil sám šéf koncernu VW Martin Winterkorn, dorazil také šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva.

Nový Volkwagen Touran

Touran vydržel v nabídce dlouhých dvanáct let. A nebýt ryze účelového a sterilně nestárnoucího vzhledu, asi by ani Volkswagen necítil potřebu ho nahrazovat novou generací, v rodném Německu si totiž stále drží pozici nejprodávanějšího MPV. Už jich vyrobili ke dvěma milionům na celém světě, z toho 1,6 milionu v Evropě. „Možná přišel o trochu později než ostatní, ale o to je úspěšnější,“ řekl při premiéře Martin Winterkorn.  

Fotogalerie

Mateřský VW Golf je ale už o dvě generace dál, a tak na obměnu techniky muselo přijít. Vynutily si to taky nové bezpečnostní a emisní předpisy. Nový touran je tak nový opravdu od podlahy, a to doslova. Podlahová plošina a veškerá technika je z aktuální modulární platformy MQB, kterou dostávají nové modely koncernu VW.

Nový touran je o 19 cm delší než Volkswagen Sportsvan (nástupce Golfu Plus). Volkswagen totiž golfu dopřává komfort mít dvě MPV, jedno menší a jedno větší, které jsou výrazně odlišené. Třeba francouzská konkurence jde cestou krátké a prodloužené verze jednoho modelu - Citroën C4 Picasso a Grand Picasso nebo Renault Scénic a Grand Scénic.

Nový Volkwagen Touran

Zepředu je nový touran od sportsvanu k nerozeznání. Ostřejší linky a výrazné prolisy vyrýsovaly z mohutné jednoprostorové karoserie dynamicky působící auto. Švih může exteriéru ještě dodat příplatkový paket doplňků R-line.

Nový touran je dlouhý 4 527 mm, rozvor je 2 791 mm, šířka 1 814 mm (+41 mm oproti předchůdci) a výška 1 628 mm (-6 mm; bez podélných střešních nosičů).

Oproti předchůdci se nový touran natáhl o třináct centimetrů, většina z toho jde ve prospěch kabiny, rozvor se totiž prodloužil o jedenáct centimetrů.

Touran bude opět v nabídce s 5 a 7 sedadly. Pětimístná verze má objem zavazadlového prostoru zvětšený o 48 litrů. Až po strop v pětimístné konfiguraci naloží 1 040 litrů.

Sedadla druhé řady lze posouvat v rozmezí dvaceti centimetrů a mají polohovatelná opěradla. Kabina se kromě prodloužení o necelých sedm centimetrů také citelně rozšířila, do druhé řady se mají vejít vedle sebe tři dětské sedačky.

Nový Volkwagen Touran
Nový Volkwagen Touran

Platforma MQB s sebou nese také úsporu hmotnosti, oproti předchůdci je o 62 kilogramů lehčí. I díky nově vyvinutým sklopným sedadlům druhé a třetí řady, které jsou lehčí. Po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Sklopné je také opěradlo spolujezdce. Maximální objem zavazadlového prostoru je ve dvoumístné konfiguraci až 1857 litrů.

Nabídka motorů bude od začátku šestičlenná. Všechny motory dostaly přeplňování turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (1,2 TSI - 81 kW/110 k, 1,4 TSI - 110 kW/150 k, 1,8 TSI - 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (1,6 TDI - 81 kW/110 k, 2,0 TDI - 110 kW/150 k a 140 kW/190 k).

S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI s výkonem 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Na výběr bude z nabídky pěti rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce). Pro všechny systémy je k dispozici digitální rádio DAB+. Novinkou je na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace.

Nový Volkwagen Touran

V nabídce bude také adaptivní tempomat, asistent pro manévrování s přívěsem, elektrické otvírání a zavírání víka kufru otevíraného pohybem nohy pod nárazníkem nebo dvě varianty předních LED světel.

Heinz-Jakob Neußer z představenstva značky prozradil, že ceny nového touranu mají zůstat stejné jako u předchůdce. Prodeje se mají rozběhnout v září, podle informací iDNES.cz by ale objednávaní mohlo začít už na přelomu května a června. 





Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.