Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW po dvanácti letech představuje nový touran, hvězdu rodinných garáží

Exkluzivně   13:34aktualizováno  14:01
Touran nebyl zářivým fešákem, o to oblíbenější byl ale mezi rodinami, které oceňovaly jeho praktičnost. Tu zachovává i nová generace. Mezi prvními na světě už jsme nový touran viděli.

Nový Volkswagen Touran | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Může se hodit

Potřebujete nový rodinný vůz a VW Touran by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Touran je jedním ze stěžejních modelů značky, světovou premiéru bude mít příští týden na autosalonu v Ženevě. S týdenním předstihem ho ale Volkswagen představil vybraným novinářům ve svém městě aut (Autostadtu) ve Wolfsburgu.

Novinku představil sám šéf koncernu VW Martin Winterkorn, dorazil také šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva.

Nový Volkwagen Touran

Touran vydržel v nabídce dlouhých dvanáct let. A nebýt ryze účelového a sterilně nestárnoucího vzhledu, asi by ani Volkswagen necítil potřebu ho nahrazovat novou generací, v rodném Německu si totiž stále drží pozici nejprodávanějšího MPV. Už jich vyrobili ke dvěma milionům na celém světě, z toho 1,6 milionu v Evropě. „Možná přišel o trochu později než ostatní, ale o to je úspěšnější,“ řekl při premiéře Martin Winterkorn.  

Fotogalerie

Mateřský VW Golf je ale už o dvě generace dál, a tak na obměnu techniky muselo přijít. Vynutily si to taky nové bezpečnostní a emisní předpisy. Nový touran je tak nový opravdu od podlahy, a to doslova. Podlahová plošina a veškerá technika je z aktuální modulární platformy MQB, kterou dostávají nové modely koncernu VW.

Nový touran je o 19 cm delší než Volkswagen Sportsvan (nástupce Golfu Plus). Volkswagen totiž golfu dopřává komfort mít dvě MPV, jedno menší a jedno větší, které jsou výrazně odlišené. Třeba francouzská konkurence jde cestou krátké a prodloužené verze jednoho modelu - Citroën C4 Picasso a Grand Picasso nebo Renault Scénic a Grand Scénic.

Nový Volkwagen Touran

Zepředu je nový touran od sportsvanu k nerozeznání. Ostřejší linky a výrazné prolisy vyrýsovaly z mohutné jednoprostorové karoserie dynamicky působící auto. Švih může exteriéru ještě dodat příplatkový paket doplňků R-line.

Nový touran je dlouhý 4 527 mm, rozvor je 2 791 mm, šířka 1 814 mm (+41 mm oproti předchůdci) a výška 1 628 mm (-6 mm; bez podélných střešních nosičů).

Oproti předchůdci se nový touran natáhl o třináct centimetrů, většina z toho jde ve prospěch kabiny, rozvor se totiž prodloužil o jedenáct centimetrů.

Touran bude opět v nabídce s 5 a 7 sedadly. Pětimístná verze má objem zavazadlového prostoru zvětšený o 48 litrů. Až po strop v pětimístné konfiguraci naloží 1 040 litrů.

Sedadla druhé řady lze posouvat v rozmezí dvaceti centimetrů a mají polohovatelná opěradla. Kabina se kromě prodloužení o necelých sedm centimetrů také citelně rozšířila, do druhé řady se mají vejít vedle sebe tři dětské sedačky.

Nový Volkwagen Touran
Nový Volkwagen Touran

Platforma MQB s sebou nese také úsporu hmotnosti, oproti předchůdci je o 62 kilogramů lehčí. I díky nově vyvinutým sklopným sedadlům druhé a třetí řady, které jsou lehčí. Po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Sklopné je také opěradlo spolujezdce. Maximální objem zavazadlového prostoru je ve dvoumístné konfiguraci až 1857 litrů.

Nabídka motorů bude od začátku šestičlenná. Všechny motory dostaly přeplňování turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (1,2 TSI - 81 kW/110 k, 1,4 TSI - 110 kW/150 k, 1,8 TSI - 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (1,6 TDI - 81 kW/110 k, 2,0 TDI - 110 kW/150 k a 140 kW/190 k).

S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI s výkonem 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Na výběr bude z nabídky pěti rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce). Pro všechny systémy je k dispozici digitální rádio DAB+. Novinkou je na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace.

Nový Volkwagen Touran

V nabídce bude také adaptivní tempomat, asistent pro manévrování s přívěsem, elektrické otvírání a zavírání víka kufru otevíraného pohybem nohy pod nárazníkem nebo dvě varianty předních LED světel.

Heinz-Jakob Neußer z představenstva značky prozradil, že ceny nového touranu mají zůstat stejné jako u předchůdce. Prodeje se mají rozběhnout v září, podle informací iDNES.cz by ale objednávaní mohlo začít už na přelomu května a června. 





Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.