Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový vůz, nebo luxusnější ojetinu?

aktualizováno 
-
Lidé, kteří se pohybují v motorismu, redakci odpověděli v souvislosti se srovnávacím testem nové Škody Felicia s jetým Fordem Mondeo na otázky:

1. Koupil byste raději nejlevnější nový tuzemský vůz, nebo za srovnatelné peníze modernější a luxusnější zahraniční ojetinu?

2. Jak tipujete výsledek srovnávacího testu nové Škody Felicia a jetého Fordu Mondeo? Který z vozů vyjde z ekonomického srovnání na 40 tisíc kilometrů lépe?

TOMÁŠ HANZL, předseda LPG klubu, který sídlí v Brandýse nad Orlicí a sdružuje motoristy se zájmem o cestování na propan-butan:

1. Rozhodl bych se pro zahraniční ojetinu, neboť základní verze nejlevnějších tuzemských automobilů Škoda Felicia mi příliš nevyhovuje. Pokud bych ale nebyl omezen cenou a mohl vybírat z lépe vybavených českých automobilů, tak bych se asi rozhodl pro nový vůz.

2. Teoreticky by měl z ekonomického srovnání vyjít lépe nový vůz.

TOMÁŠ HEGER, ministerský rada, který se na ministerstvu dopravy a spojů České republiky v Praze zabývá schvalováním motoristických doplňků:

1. Danou otázku jsem v praxi řešil a rozhodl jsem se pro nový český automobil. Nelituji.

2. Rozdíl v nákladech na čtyřicetitisícikilometrový provoz zmíněných vozů nebude podle mých odhadů zas tak veliký, ale když vezmu v úvahu spotřebu, výměny olejů a další nezbytný servis, tak tipuji jako ekonomicky výhodnější Škodu Felicia.

JIŘĺ MIČÁNEK, český reprezentant v závodech automobilů do vrchu, Brno:

1. Vždy preferuji novou věc, v daném případě Škodu Felicia.

2. Myslím, že ekonomicky výhodnější je Škoda Felicia.

VÁCLAV HORA, ředitel Centrálního autobusového nádraží v Plzni:

1. V každém případě bych preferoval nové auto, a pokud bych měl vsadit na ojetinu, tak maximálně do roku stáří a důkladně prověřenou, zda není kradená či po těžké havárii. V těchto ohledech dává naprostou jistotu jen nový vůz.

2. Ekonomicky výhodnější vyjde jednoznačně Škoda Felicia. Sám mám Renaulta Laguna, takže vím, co provoz takového auta stojí.

JIŘĺ JAROŠ, výkonný ředitel autoopravny a obchodu s novými i staršími vozy v Českých Budějovicích:

1. Asi bych se rozhodl spíš pro luxusnější ojetinu, ale musela by se mi líbit a padnout do ruky.

2. Levnější bude podle mého názoru Škoda Felicia.

JIŘĺ UŠÁK, vedoucí krajského dopravního inspektorátu Policie České republiky v Ústí nad Labem:

1. Měl jsem ojetiny i nové, jedno z nejrozšířenějších předlistopadových aut východní produkce. Po všech zkušenostech a v situaci, kdy jsou na trhu moderní a bezpečná auta, bych nevolil žádnou z možností daných anketou, ale rozhodl bych se tak, jak jsem se rozhodl v praxi: koupil jsem nový Ford Focus.

2. Z daných možností sázím na Ford Mondeo.

LADISLAV DUDEK, řidič sanitky rychlé zdravotnické pomoci v Ostravě:

1. Bez řečí Škodu Felicia. Už jsem jednu měl - tři roky jezdila bez poruchy. Teď mám novou.

2. Ekonomicky výhodnější musí být Škoda Felicia, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností. Syn má forda, o němž vím, že je v mnohém lepší než moje škodovka, ale ve 30 tisících kilometrech se mu porouchal startér a oprava stála 11 tisíc korun. To mi u felicie nehrozí.

Čtenáři věřili víc Fordu Mondeo

Víc Fordu Mondeo než Škodě Felicia věřili na začátku srovnávacího testu čtenáři internetového magazínu iDNES. Na otázku: "Koupili byste si za 225 tisíc korun raději novou Škodu Felicii, nebo čtyři roky starý Ford Mondeo?" dostal mondeo 3064 hlasů a felicia 2381 hlasů. Nedlouho předtím na podobnou anketu, leč méně konkrétní a bez značek automobilů, preferovalo víc respondentů ankety iDNES obecně nákup nové ho auta před ojetinou.


Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.