Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Golf: výrazný design, technika beze změn

  16:19aktualizováno  16:19
Stávající golf moc krásy nepobral. Volkswagen vytušil, že jen z legendy žít nemůže. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, technika také, na spadnutí je tedy radikální redesign. Golf nové (šesté) generace se představí už příští rok.

VW Golf VI | foto: Infomotori

Nový šéf koncernu VW Martin Winterkorn prý vrací designérům jeden návrh za druhým. To co bylo po chuti jeho předchůdci Berndu Pischetsriederovi se mu prostě nelíbí. Změn se tak dočká podoba nového scirocca, ušetřen nezůstane ani nový golf.

Server Infomotori zveřejnil obrázky ukazující jak by mohl vypadat golf šesté generace, který se má představit příští rok na autosalonu v Paříži.

V kategorii, které golf 30 let vládne, je stále větší tlačenice. Stávající pátá generace jezdící patří k její absolutní špičce, designem ale na ostatní výrazně ztrácí.

Výrobní náklady na pětkového golfa nejsou malé, do investic do vývoje úplně nového auta se tedy Volkswagenu moc nechce. Šestá generace tedy půjde stejnou cestou jako před nedávnem představená nová fabia.

Nový kabát, v kterém nudného a unylého golfa páté generace nikdo nenajde, a úplně nový interiér budou lákat oči. Po mechanické stránce by měl být nový golfr stejný jako ten stávající - samozřejmě s několika málo nutnými úpravami.

Podvozková platforma, motory, převodovky, elektronika... nic se výrazněji měnit nebude. Všechno ale bude zabalené do atraktivních tvarů ve stylu agresivního scirocca.

Přímovstřikové benzinové motory s obsahy 1,4, 1,6 a dva litry nabídnou od 88 do 147 kW, některé zůstanou atmosférické, jiné dostanou turbodmychadlo a další i kompresor. Chybět nebudou ani zážehové motory starší konstrukce s objemy 1,4 a 1,6. Turbodiesely by už měly plně využívat technologii common-rail. Dožít pod "šestkovou" kapotou by měla technologie čerpadlo-tryska v podobě motoru 1,9 (77 kW)

Nabídka převodovek se také nezmění. Manuální budou mít 5 nebo 6 stupňů. Chybět nebude dvouspojkový automat DSG.

Benzinové motory
1,4 58 kW/78 k
1,6 77 kW/105 k
1,4 TFSI 88 kW/120 k
2,0 FSI 110 kW/150 k
1,4 TSI 103 kW/140 k
1,4 TSI 125 kW/170 k
2,0 TFSI 147 kW/200 k

Naftové motory
1,6 TDI 66 kW/90 k
2,0 TDI 103 kW/140 k
2,0 TDI 125 kW/170 k
1,9 TDI 77 kW/105 k


Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.