Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Passat: Největší zklamání v Paříži, nebo oslava umírněnosti?

  11:15aktualizováno  11:15
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Když ho v předvečer autosalonu odhalili na obřím večírku pro zvané, ozvalo se prý udivené zamručení. Možná i zděšení. Nový passat vypadá úplně jinak, než si všichni představovali. Je skoro stejný jako předchůdce. Hlavně nevyčnívat a nerozházet si to u věrných zákazníků, řekli si.

Nový Volkswagen Passat | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Úplně nový passat, říká o něm Volkswagen. Už dlouho dopředu se ale šeptalo, že to bude velký facelift ve stylu Volkswagenu Golf. Ten nejnovější je taky hodně podobný předchozímu. Walter de Silva, šéfdesignér německého koncernu, a Klaus Bischoff řídící ateliér značky Volkswagen měli základ jasně daný, muselo se vylepšovat, ale neodpoutat se od úspěšného předchůdce.

Nový Volkswagen Passat

"Kůň, který vyhrává, se nemění," říká se. A u Volkswagenu to vzali doslova. Tvary, proporce, míry (nový je o 4 milimetry delší), to všechno už známe pět let z odcházející generace. Ta nová má hlavně nový čumák, zadní světla a na přístrojovku, kterou před lety namaloval slovenský designér Peter Levko, přidali doprostřed analogové hodiny. Měnilo se toho samozřejmě mnohem víc, ale na pohled postavili ve Wolfsburgu téměř stejné auto.

Nutno uznat, že strategie mírných změn není ojedinělá. Třeba nové Suzuki Swift nepozorný divák od toho předchozího skoro nerozezná.

Volkswagen jednoznačně vsadil na jistotu, snad to s ní nepřehnal. Nechce odradit extravagancí. A passatistům, kterých jsou miliony (vozů už se vyrobilo 15 milionů), se bude líbit postupná evoluce v praxi.

Nový Volkswagen Passat

O technice toho zatím Volkswagen moc neprozradil. Ale techniku vycházející z VW Golf na něm určitě najdeme stejně jako u předchůdce.

Passat přijíždí s osmi motory. Benzinové 1,4 (122 koní), 1,8 (160 k) a 2,0 (211 k) jsou všechny bez výjimky přeplňované TSI. Turbodiesely jsou tři a mají objemy 1,6 (105 koní) a dva litry (140 a 170 k). Vrcholem bude třísetkoňový šestiválec 3,6 litru. Nechybí spořivá verze na zemní plyn (1,4 TSI EcoFuel, 150 k). Nechybí dvouspojkový automat DSG.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Největší vychytávkou, kterou jinde než na sedmé generaci passatu nenajdeme, je otevírání víka kufru pohybem nohy pod nárazníkem. Další speciality mají na starosti ochranu posádky: automatická funkce nouzového brzdění adaptivního tempomatu v městském provozu nebo systém rozpoznávání únavy řidiče. Nechybí systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a asistent pro změnu jízdního pruhu, který prostřednictvím blikajících LED diod ve vnějších zpětných zrcátkách upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu.

Nový Volkswagen PassatNový Volkswagen Passat

Elektronika také zlepšuje trakci v zatáčkách. Passat dostává stejně jako ostatní nové modely z koncernu VW funkci ESP simulující uzávěrku diferenciálu. Při průjezdu obloukem přibržďuje přední vnitřní kolo a auto tak lépe zatáčí.

Nechybí parkovací asistent, který dokáže automaticky zaparkovat vůz na parkovací místa umístěná jak rovnoběžně, tak i kolmo k vozovce. Za příplatek budou i klimatizovaná sedadla s aktivní ventilací a masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce.

Do Paříže Volkswagen přivezl sedan i kombiprovedení nového passatu. Do Česka dorazí koncem listopadu. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.