Novým vozům zdatně konkurují kvalitní ojetiny, ale je jich málo

-
Vážnou konkurenci novým osobním vozům cenové kategorie kolem 350 tisíc korun představují opravdu kvalitní ojetiny třídy minimálně o stupeň vyšší a často také pozoruhodně vybavené. »Pestrý výběr značek, typů i provedení poměrně mladých jetých automobilů ve zmíněné ceně dokonce svádí k myšlence, že koupě nového auta je v podstatě ekonomický nesmysl,« prohlašuje Peter Kolník, ředitel pražské firm y Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v zemi zastupuje mezinárodní společnost Eurotax. Tvrzení opírá také o výsledky průzkumů společnosti Eurotax, z nichž plyne, že již za první rok provozu ztrácí auto na ceně zhruba pětadvacet procent. »Už první měsíc po koupi znamená průměrný pokles deseti procent z ceny nového vozu. Přitom u levnějších aut bývá ztráta většinou mírnější než u vozidel v ceně nad osm set tisíc korun. Po čtyřech letech je cena ojetiny zpravidla těsně pod polovinou ceny automobilu nového,« upřesňuje Peter Kolník. Ten se shoduje s T omášem Pánkem, šéfem nákupu největší tuzemské sítě autobazarů, v tom, že ojetinu v ceně kolem 350 tisíc korun reprezentuje kvalitní vozidlo střední či vyšší střední třídy zhruba dva až čtyři roky staré,s dvaceti až padesáti tisíci kilometry na kontě. »Problém ale je takový vůz najít a koupit,« pokračuje Peter Kolník. »Pokles prodeje nových automobilů totiž v tuzemsku trvá už poměrně dlouho a přirozený přísun na trh ojetin vázne. Pokud někdo tvrdí, že trh jetých vozů je přesycen, tak minimálně ve zmíněné cenové kategorii vozidel kolem 350 tisíc korun neví, o čem mluví. Solidních a nezávadných aut je v zemi málo, a pokud se nenabízejí za přemrštěné ceny, nacházejí kupce velmi rychle. Zájem o ročníky 1993 až 1997 trvale roste,« konstatuje Peter Kolník. Kdo se dobrovolně připraví o tak radostnou událost, jakou koupě nového automobilu bezesporu je,ten podle názoru Petra K olníka neprohloupí: »Koupě ojetiny však má háček: riziko, že vůz je kradený či pochybně opravený, je v Česku stále velké.« Tomáš Pánek ale oponuje,že za 350 000 korun může být zájemce o starší automobil maximálně náročný. »To znamená, že by měl preferovat vůz zcela prokazatelně koupený jako nový v tuzemsku, nejlépe po prvním majiteli. Dál by auto za sebou nemělo mít závažnější havárii a mělo by být udržované, což opět lze poměrně snadno zjistit ze servisních knížek a databází značkových servisů,« radí Tomáš Pánek. Také u automobilů dovezených jako starší ze zahraničí však lze minimalizovat rizika, že jsou kradené nebo více či méně zdařile opravené po haváriích. Existují firm y specializované na prověrky původu a minulosti motorových vozidel, které případné opravářské zásahy spolehlivě odhalují a hodnotí značkové servisy. K přednostem automobilů dovezených jako ojetiny z ciziny patří silnější motory a bohatší výbava ve srovnání s většinou vozů prodaných v tuzemsku.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...