Daewoo Nubira - zezadu

Daewoo Nubira - zezadu - Slušivé "křídlo" je za příplatek. | foto: Milan Jirouš, iDNES.cz

Nubira - Daewoo už není popelkou

  • 51
Korejská automobilka se rozhodla nadobro opustit "druhou ligu", kdy na jeden dobrý model připadaly dva horší a přichází na trhy s jedním zajímavým autem za druhým. Po mrňousovi jménem matiz (dnes už naše silnice brázdí druhá generace) a pohledném kalosu (před kterým se tuzemské fabii budou pravděpodobně trochu "třást kolena") přichází Daewoo s novou nubirou.

Inovovaný model sází, stejně jako ostatní vozy automobilky, na více než příznivý poměr cena-užitek. Rozměrný sedan se může ještě navíc pochlubit slušivým exteriérem a interiérem, který "vymysleli" u Pininfariny. 

Dlouhá je 4,5; široká 1,73 a vysoká 1,45 metru. Rozvor činí 2,6 metru. Auto působí na první pohled solidním dojmem.

Největší překvapení však čeká na cestující, kteří usednou na zadní sedadla - prostor pro nohy je více než dostatečný. (Ani basketbalová reprezentace by neměla mít s cestování nubirou větší těžkosti.)

V nabídce prozatím figurují dva zážehové agregáty o objemech 1,6 a 1,8 litru. Osmdesátikilowattová šestnáctistovka se jeví jako velmi vhodný motor předurčený ke klidnější jízdě s přiznivou spotřebou. Při cestování v jednom ale umí i ona s nubirou slušně "zacvičit".

Na rozdíl od slabšího motoru stodvaadvacetikoňová "jedna-osmička", při krátké předváděcí jízdě, spíše zklamala. U motoru disponujícího výkonem 90 kW a 165 Nm by řidič očekával více dynamiky.

Korejská sestra nubiry se jmenuje "Lacetti". Liší se nejen jménem, ale kupříkladu i nastavením podvozku.

Motor 1,6 bude v nabídce pouze s manuální pětistupňovou převodovkou. Řidiči navyklí na pohodlí jízdy s automatem budou muset sáhnout po silnější osmnáctistovce, i tu však můžete mít s klasickým "manuálem".

Na rok 2005 je pak plánovaná premiéra dieselového agregátu o objemu 1,9 litru. Aby dieselu pod kapotou nubiry nebylo v nabídce motorů korejské automobilky smutno dostane vznětový motor i menší Daewoo Kalos, a to o objemu 1,3 litru.

Daewoo nenechalo při vývoji nic náhodě a věnovalo velkou péči bezpečnosti nového vozu. Proto automobilka předala inženýrům z Euro NCAP novou Nubiru k ohodnocení v renomovaných crashtestech.  Výsledek byl velmi příznivý - 4 hvězdičky jsou více než uspokojivým výsledkem snažení konstruktérů.

Nový model Daewoo cestuje ke svým evropským zákazníkům "přes půl světa" ze závodu v Kunsanu na západním pobřeží Jižní Koreje.

Nubira chce řidiče oslovit nejen slušivým kabátkem "ušitým" na míru renomovaným designérem, ale i bohatou základní výbavou. I proto je cena 379 900 za základní verzi 1,6 SE více než zajímavá. 

            

     Pod kapotou:

1,8 DOHC 

1,6 DOHC

Objem (ccm)

1799

1598

Počet válců

4

4

Vrtání x zdvih (mm)

81,6 x 86

79 x 81,5

Výkon (kW/koní)

90/122 při 5800 ot.

80/109 při 5800 ot. 

Točivý moment (Nm)

165 při 4000 ot.

150 při 4000 ot.

Max. rychlost (km/h)

184

175

Zrychlení 0-100 km/h (s) 

10,7

11,5

Spotřeba
Město (l)

12,5

11,2

Mimo město (l)

7,1

6,2

Kombinovaná (l)

9,1

8,1

    Míry:

Délka x šířka xvýška (mm) 

4500 x1725 x 1445 
Rozvor (mm)

2600

Rozchod vpředu/vzadu (mm)

1480 / 1480

Aerodynamický koeficient

Cx = 0,338

Objem zavazadelníku  (litry)

405

A ceny?

1,6 SE 379 900 Kč
1,6 SX 404 900 Kč
1,8 CDX 474 900 Kč
1,8 CDX (automat)  524 900 Kč