Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O koupi auta rozhoduje i bouchnutí dveří

aktualizováno 
U moderních aut nenechává výrobce náhodě vůbec nic, ani zvuk zavíraných dveří. I ten totiž může ovlivnit prodej modelu. "V nové astře se nám podařilo zvuk dveří vylepšit, to znamená ztišit a zároveň udělat důstojnějším, o plných 35 procent," chlubí se například vývojář nového Opelu Astra.

Opel Astra | foto: Opel

Adam a Eva

Když chcete postavit auto, potřebujete Adama a Evu. Drobounká brunetka, vysoká 155 centimetrů a obr se 191: oba představují méně než pětiprocentní menšinu evropské populace. Ale i oni musejí najít na sedadle auta takovou polohu, aby se cítili pohodlně a byli v bezpečí. Postavit dobře interiér auta je věda.

Opel Astra

Dvě sedadla, volant, řadicí páka, hotovo; víc toho řidič ani spolujezdec v autě vlastně nepotřebují, říkáte si. To možná platilo před třiceti lety, dnes je vylaďování interiéru jednou z nejdůležitějších věcí. V testovacím středisku Opelu v Dudenhofenu nám inženýři německé automobilky názorně ukázali, jak probíhalo na novém Opelu Astra.

Adam s Evou nejsou jediní, další stovka figurantů do omrzení opakuje tak banální úkony, jako je nastupování a vystupování, sedání, natahování, aby hlásili, jestli jim některý z pohybů přijde nepraktický nebo zda se třeba nezraní o hranu otevřených dveří.

Pravý koncert se však odehrává uvnitř. Řidič a spolujezdec v maketě auta (končí za středovým sloupkem a je bez střechy) dostávají spousty různých předmětů a mají je uložit uvnitř tak, jak potřebují. Kniha, autoatlas, bachratá lahev coca-coly, klíče, cédéčka, žvýkačky, jablko, banán, kelímek s kávou, mince, deštník... Kam s nimi?

Opel Astra

Řidič pak hlásí, že by moc rád vlastní odkládací schránku někde vlevo od volantu, spolujezdkyni by se líbilo, kdyby držák na kelímky měl falešné dno, kam by mohla schovat před zraky možného zloděje třeba klíče nebo mobil, a tlustou knížku na dovolenou zase do výsuvné schránky pod své sedadlo. Hudební fanoušci chtějí, aby místo na odložení mp3 přehrávače bylo blízko vstupů aux a USB, a zároveň aby byl přehrávač po ruce a ne třeba schovaný v loketní opěrce.

Další figuranti pak na jiném autě zkoušejí nakládat bedýnky s nákladem, protože dno nové astry je možné výškově nastavit do tří poloh – nejvíce se "skladníkovi" líbí, že může vytvořit dvacet centimetrů vysoký uzavřený box, kam schová před sluncem třeba přepravku zeleniny nebo prostě zboží, které má být skryto před nenechavci. Prostřední poloha zase vytvoří rovnou plochu se sklopenými sedadly, která unese i metrákového chlapa. Třeba bude někdo potřebovat přespat v autě.

Na zvuku dveří záleží

Ale vylepšují se i věci, které nejsou ani viditelné. Až úsměvně může působit snaha "pohrát si" se zvukem zavíraných dveří. "Jedna z prvních věcí, které zákazník v showroomu u prodejce udělá, je, že bouchne dveřmi. Pokud je tenhle zvuk dost hodnotný, decentní, tlumený, může se zákazník ve zlomku sekundy podvědomě rozhodnout, že právě tohle auto se mu líbí a začne uvažovat o koupi," vysvětluje Reiner Wiedemann, specialista Opelu na akustiku a aerodynamiku.

A pochlubí se výsledkem snahy týmu inženýrů v aerodynamickém tunelu. "Za vylepšením a ztišením stojí nové dveřní výplně, výztuhy a taky vylepšené dveřní těsnění."

Opel Astra




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.