Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O novém sportovním voze si většina motoristů může nechat jenom zdát

  1:18aktualizováno  1:18
-

Zatímco se v roce 1997 prodalo v Německu více než šedesát tisíc vozů z kategorie Roadster a Coupé, za prvních šest měsíců letošního roku se český trh rozrostl pouze o dvě stě padesát vozů těchto kategorií. Jakpak by ne, když si německý motorista, nehledě na další životní náklady, našetří třeba na Porsche 911 Carrera za 27 průměrných platů, ale v Česku by podobné šetření trvalo desetkrát déle - dvě stě sedmdesát měsíců. A to se tuzemská ekonomika netopí v takových problémech jako jiné východoevropské země. Na Slovensku by úspory na Porsche spolkly ještě o sedmapadesát měsíců více.
Kdo si v tuzemsku vlastně sportovní vozy kupuje? "To je různé," říká Michaela Varhaníková, prodejce úspěšných vozů Mercedes-Benz SLK a CLK. "Ryze sportovní modely SLK si někdy kupují mladí podnikatelé, kteří si jednoduše chtějí udělat radost. Ale někdy se objeví pán důchodového věku a říká, že si to celý život nemohl dovolit, ale teď si sportovní roadster koupí." Sportovní Mercedesy si kupují i ti, kteří již doma jedno auto této značky mají. "To třeba přijde tatínek, a jelikož jezdí limuzínou Mercedes, koupí svému synovi sportovní SLK," tvrdí Michaela Varhaníková. Slova o širokém spektru zákazníků potvrzuje i Jan Klíma, tiskový mluvčí automobilky Audi. "U nového modelu TT předpokládáme, že o něj bude zájem mezi majetnými všech věkových kategorií, od umělců až po byznysmeny."
Běžný smrtelník s platem okolo průměru však do nového vozu se sportovním nádechem ještě dlouho nenakoukne. I na jeden z nejlacinějších sporťáků na trhu, na Opela Tigru 1,6, by musel šetřit padesát čtyři měsíce. A přitom by jej musela živit manželka, nebo by mu nezbylo než jíst suchý chleba a zapíjet to vodou z vodovodu.

 

Počty platů, za které lze koupit sportovní vůz

Model

Porsche 911 Carrera

Mercedes SLK 200

Opel Tigra 1,6

Země

Cena*

Plat**

Cena*

Plat**

Cena*

Plat**

Německo

135 610

27

54 510

11

31 155

6

Rakousko

-

-

461 798

26

255 200

14

Holandsko

-

-

84 800

18

40 700

9

Slovensko

3 105 000

327

1 310 000

138

630 900

66

Česko

2 973 000

270

1 255 318

114

589 900

54

Poznámka:*Ceny jsou v národních měnách (DEM, ATS, NLG, SK, KČ); **Průměrná hrubá měsíční mzda (5023 DEM, 18 000 ATS, 4600 NLG, 9500 SK, 11 000 Kč)

 

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.