Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O víkendu zaburácí harleye v Praze. A pokusí se o rekord

  0:26aktualizováno  0:26
Nadcházející víkend bude svátkem pro majitele a fanoušky kultovní značky Harley – Davidson. V pražském kempu Džbán totiž proběhne největší středoevropský sraz těchto strojů z amerického Milwaukee, v rámci kterého proběhne pokus o zápis do České knihy rekordů.

Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Usilovat budeme o dva rekordy. První bude počet motocyklů jedné značky na jediném místě a druhý bude počet motocyklů značky Harley – Davidson na jednom místě," uvedl pro iDNES.cz Miloslav Schmidt z Harley Owners Group (HOG), což je jeden ze dvou hlavních českých fandovských klubů značky. Druhým je pak Harley-Davidson Club Praha.

Samotný osmnáctý ročník National Harley-Davidson Praha Chapter Rally, jak se sraz oficiálně nazývá, začíná včetně doprovodného programu už v pátek, nicméně sčítání strojů proběhne v sobotu těsně předtím, než stovky burácejících monster vyjedou na tradiční spanilou jízdu pražskými ulicemi.

V loňském roce, kdy nikdo počet Harleyů nesledoval, měla kolona necelé čtyři kilometry. "Když stroje z čela kolony vjížděly na Vítězné náměstí, poslední teprve opouštěly Džbán. Což jsou zhruba čtyři kilometry," doplnil předseda pražského HOGu Josef Mlejnek s tím, že letos by dle předběžných informací měla 
být účast ještě větší.

"Čekáme členy klubů z okolních zemí – z Německa, Rakouska i Slovenska," dodal. Sraz na Džbáně má již tradičně oficiální podporu pražského obchodního 
zastoupení Harley – Davidson.

V současnosti drží národní rekord v počtu motocyklů jedné značky na jediném místě německý výrobce motocyklů BMW. Na dubnovém setkání příznivců "bavoráků" v obci Číhošť na Havlíčkobrodsku napočítali komisaři agentury Dobrý den, která zaznamenává národní rekordy, 418 strojů této značky.

Přetahování se o rekord právě mezi BMW a Harley – Davidson se dalo očekávat. Právě tyto dvě značky totiž mají zřejmě nejloajálnější a nejorganizovanější skupiny příznivců, kteří na své stroje nedají dopustit. Zatímco jedni vyzdvihují extrémní spolehlivost a univerzálnost (BMW), druzí zase propadli charismatu amerických motorek a životnímu stylu, který je s vlastnictvím Harleye spjat.

Generálka na rekord proběhla v Poděbradech

Poslední velkou akcí Harley – Davidson bylo tradiční zahajování motorkářské sezony počátkem dubna, kdy se několik set strojů H-D společně se sesterskými Buelly a spřízněnými Indiany sjelo na kolonádu v Poděbradech. Největší počet strojů přijel ve společné koloně, která vyrážela za asistence policie z Prahy.

Podle Mlejnka byla kolona dlouhá deset kilometrů, velkou zásluhu na tom ovšem měli i majitelé ostatních motocyklů, kteří se za hlavní voj "harlejářů" připojili v průběhu jízdy. Tradičního otevření motorkářské sezony se totiž účastní příznivci všech značek.

Kromě strojů Harley – Davidson, kterých bylo v Poděbradech nejvíc, stojí za zmínku například skupina monstrózních šestiválcových strojů Honda Valkyrie či početné zastoupení ikonických britských Triumphů, včetně tříválcových "drobečků" s objemem přes dva litry a příznačným označením Rocket III. Pomineme-li americké mastodonty Boss Hoss s osmiválcovými motory z aut, jde o nejsilnější sériově vyráběné motocykly světa.

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.