"Usilovat budeme o dva rekordy. První bude počet motocyklů jedné značky na jediném místě a druhý bude počet motocyklů značky Harley – Davidson na jednom místě," uvedl pro iDNES.cz Miloslav Schmidt z Harley Owners Group (HOG), což je jeden ze dvou hlavních českých fandovských klubů značky. Druhým je pak Harley-Davidson Club Praha.
Samotný osmnáctý ročník National Harley-Davidson Praha Chapter Rally, jak se sraz oficiálně nazývá, začíná včetně doprovodného programu už v pátek, nicméně sčítání strojů proběhne v sobotu těsně předtím, než stovky burácejících monster vyjedou na tradiční spanilou jízdu pražskými ulicemi.
V loňském roce, kdy nikdo počet Harleyů nesledoval, měla kolona necelé čtyři kilometry. "Když stroje z čela kolony vjížděly na Vítězné náměstí, poslední teprve opouštěly Džbán. Což jsou zhruba čtyři kilometry," doplnil předseda pražského HOGu Josef Mlejnek s tím, že letos by dle předběžných informací měla
být účast ještě větší.
"Čekáme členy klubů z okolních zemí – z Německa, Rakouska i Slovenska," dodal. Sraz na Džbáně má již tradičně oficiální podporu pražského obchodního
zastoupení Harley – Davidson.
V současnosti drží národní rekord v počtu motocyklů jedné značky na jediném místě německý výrobce motocyklů BMW. Na dubnovém setkání příznivců "bavoráků" v obci Číhošť na Havlíčkobrodsku napočítali komisaři agentury Dobrý den, která zaznamenává národní rekordy, 418 strojů této značky.
Přetahování se o rekord právě mezi BMW a Harley – Davidson se dalo očekávat. Právě tyto dvě značky totiž mají zřejmě nejloajálnější a nejorganizovanější skupiny příznivců, kteří na své stroje nedají dopustit. Zatímco jedni vyzdvihují extrémní spolehlivost a univerzálnost (BMW), druzí zase propadli charismatu amerických motorek a životnímu stylu, který je s vlastnictvím Harleye spjat.
Generálka na rekord proběhla v Poděbradech
Poslední velkou akcí Harley – Davidson bylo tradiční zahajování motorkářské sezony počátkem dubna, kdy se několik set strojů H-D společně se sesterskými Buelly a spřízněnými Indiany sjelo na kolonádu v Poděbradech. Největší počet strojů přijel ve společné koloně, která vyrážela za asistence policie z Prahy.
Podle Mlejnka byla kolona dlouhá deset kilometrů, velkou zásluhu na tom ovšem měli i majitelé ostatních motocyklů, kteří se za hlavní voj "harlejářů" připojili v průběhu jízdy. Tradičního otevření motorkářské sezony se totiž účastní příznivci všech značek.
Kromě strojů Harley – Davidson, kterých bylo v Poděbradech nejvíc, stojí za zmínku například skupina monstrózních šestiválcových strojů Honda Valkyrie či početné zastoupení ikonických britských Triumphů, včetně tříválcových "drobečků" s objemem přes dva litry a příznačným označením Rocket III. Pomineme-li americké mastodonty Boss Hoss s osmiválcovými motory z aut, jde o nejsilnější sériově vyráběné motocykly světa.