Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oázu luxusu táhne Saharou 600 velbloudů

  17:06aktualizováno  17:06
Podívat se na dakarskou rallye není pro jejího fanouška snadné. Kde se na poušti ubytovat, kam se postavit, aby byl dobrý výhled na trať? A jak se přemisťovat mezi jednotlivými etapami? Spousta otázek a málo odpovědí. Ale přece se nabízí řešení, i když velice drahé. Je jím největší a patrně i nejdražší karavan na světě s pohonem všech kol.

Pouštní karavan Desert Challenger. | foto: Action Mobil

Zpravodajství
z Dakarské rallye ...ZDE

Jméno: Desert Challenger neboli vyzyvatel pouště

Majitel: šejk ze Saudské Arábie

Dodavatel: rakouská firma Action Mobil

Cena: okolo 1,3 milionů eur.

Desert Challenger spojuje luxus, pouštní prostupnost, velký výkon a na auto i úctyhodný vnitřní prostor.

Když šejk ve svém mohutném automobilu odpočívá, má vzadu k dispozici malý luxusní apartmán o výměře téměř 40 metrů čtverečních. Obytnou část lze totiž zvětšit vysunutím velkých bočních bloků v zadní části vozu.

Karavan do pouště je dlouhý 12, vysoký čtyři a široký tři metry. Když hydraulika vysune přídavné boční partie, šířka naroste přes pět metrů.

Vnitřku vládne velký luxus. Architekt dostal za úkol vytvořit příjemný, luxusní a za umělého i denního světla prostorně působící interiér. Pro dřevěné části nábytku použil kořenové dřevo a javor.

Ke karavanům však kromě pohodlí na malém prostoru patří i funkcionalita. Kuchyň proto dostala samostatnou místnůstku a její vybavení odpovídá malé restauraci. Nechybí pec ani gril. Spotřebiče jsou z ušlechtilé oceli. K výbavě šejkovy pouštní lodě patří oddělená toaleta a sprchový kout.

O zábavu a informace na palubě pouštního korábu se stará technické zázemí se třemi velkými LCD obrazovkami. Bezpečnost okolo vozu hlídá hned osm kamer.

Rekordy lámou i zásobníky. Ten na naftu pojme 2400 litrů. Palivo vítězí nad vodou, té je v reservoárech o něco méně, 2000 litrů. Objemné nádrže našly své místo mezi kabinou a obytným prostorem. Studená voda platí zároveň jako pitná a má stálou teplotu osm stupňů. Tři oddělené chladící systémy se starají o klimatizaci všech místností. Elektrický generátor dává výkon 24 kW.

Jedno však rakouská firma, která auto pro saúdskoarabského šejka přestavěla, měnit nemusela. Technický základ pochází od firmy MAN. Desetiválcový motor s výkonem 600 koní se zdá jako dostatečný. Mohutné vozidlo, které na fotkách překvapí, ale na živo prý zarazí, patří do kategorie třicetitunových. Podvozek čítá čtyři nápravy.

Malou proměnou prošla kabina řidiče. Změnila se palubní deska, na níž se objevily přídavné přístroje nepostradatelné pro pouštní vyjížďky. 

Ačkoliv rakouská firma Action Mobil ve své historii dlouhé přes 25 let postavila už více než 200 karavanů do pouště, Desert Challenger připomínající jachtu na osmi kolech, je zatím jejím největším výrobkem.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.