Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchodníci vyprodávají loňské motorky se slevou až sto tisíc

  12:30aktualizováno  12:30
Prodejci nových motocyklů vyprazdňují sklady. Ceny loňských modelů motorek klesly proti původním o deset až dvacet procent, což představuje pokles až o 100 000 korun. Letošní novinky jsou naopak o jednotky procent dražší než loňské modely.

Suzuki B-King | foto: Suzuki

Nejvíc mohou zákazníci ušetřit u vyprodávaných dražších modelů, jako je například Suzuki B-King, který zlevnil o 90 000 korun. Při nákupu loňského modelu Hondy Gold Wing cena klesla o 110 000 na 669 000 Kč, cena supersportu YZF-R1 od Yamahy klesla o osmdesát tisíc na 339 990 Kč.

"Vyprodávané motorky z loňského roku jsou většinou o něco dražší, než loni touto dobou vyprodávané předloňské modely," podotkl šéf společnosti Suzamoto Jakub Šebesta. Důvodem jsou podle něj pohyby kurzu japonského jenu a koruny.

Prodej nových motocyklů v letošním lednu a únoru zaznamenal podle údajů Svazu dovozců automobilů pokles o 37 procent na 1007 strojů. Nižší poptávku obchodníci přičítají studenému začátku roku s bohatou nadílkou sněhu i pokračující finanční krizi. Podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla slouží motocykly především jako prostředek k trávení volného času. "Proto se při prodeji motocyklů ekonomická recese projevila v celé své síle," dodal.

Podle obchodníků se zájemci o jízdu v jedné stopě více přiklánějí od supersportovních strojů ke střední třídě okolo 600 ccm a skútrům. Mezi tradičními japonskými výrobci se také více prosazují levnější a méně známé asijské značky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Ducati Diavel Strada +
Ducati Diavel Strada +

r.v. 2015, naj. 7 900 km
349 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.