Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

  11:01aktualizováno  11:01
Při dopravní nehodě hrozí smrt více obézním řidičům než těm s normální váhou, zjistila ukázala studie amerických vědců, jejíž výsledky otiskl britský časopis British Medical Journal.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley a ze Západovirginské univerzity zkoumali údaje v americkém národním registru dopravních nehod. V něm jich bylo v letech 1996 až 2008 zaznamenáno více než 57 000. Experti se zaměřili na kolize osobních vozů, při nichž zahynul řidič alespoň jednoho z nich.

"Analýza ukázala, že nebezpečí smrti roste s obezitou řidiče tak, jak ji uvádí klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO)", píše časopis. WHO uvádí tři stupně obezity. U řidičů, kteří mají obezitu do prvního stupně, je podle výzkumníků pravděpodobnost úmrtí při střetu vozidel o 21 procent vyšší než u řidičů s normální váhou. Pro řidiče s obezitou druhého stupně je toto riziko o 51 procent vyšší a u těch s obezitou nejvyššího třetího stupně dokonce o 80 procent vyšší.

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč je řidič Bogdan obézní.

Autoři studie míní, že "obézní řidiči jsou náchylnější ke zdravotním problémům, což přispívá k vyššímu nebezpečí úmrtí v případě nehody".

Poukazují ovšem také na jiné vysvětlení v podobě horší funkčnosti bezpečnostních pásů v případě závažné nadváhy. Simulace dopravních nehod prý ukázaly, že bezpečnostní pásy fungují hůře pokud jde o udržení obézních osob v sedadle, a to kvůli "nadměrné měkké tkáni" v oblasti břicha. Proto je třeba o to víc dbát na správnou pozici za volantem - čtěte zde.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.