Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

  11:01aktualizováno  11:01
Při dopravní nehodě hrozí smrt více obézním řidičům než těm s normální váhou, zjistila ukázala studie amerických vědců, jejíž výsledky otiskl britský časopis British Medical Journal.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley a ze Západovirginské univerzity zkoumali údaje v americkém národním registru dopravních nehod. V něm jich bylo v letech 1996 až 2008 zaznamenáno více než 57 000. Experti se zaměřili na kolize osobních vozů, při nichž zahynul řidič alespoň jednoho z nich.

"Analýza ukázala, že nebezpečí smrti roste s obezitou řidiče tak, jak ji uvádí klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO)", píše časopis. WHO uvádí tři stupně obezity. U řidičů, kteří mají obezitu do prvního stupně, je podle výzkumníků pravděpodobnost úmrtí při střetu vozidel o 21 procent vyšší než u řidičů s normální váhou. Pro řidiče s obezitou druhého stupně je toto riziko o 51 procent vyšší a u těch s obezitou nejvyššího třetího stupně dokonce o 80 procent vyšší.

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč je řidič Bogdan obézní.

Autoři studie míní, že "obézní řidiči jsou náchylnější ke zdravotním problémům, což přispívá k vyššímu nebezpečí úmrtí v případě nehody".

Poukazují ovšem také na jiné vysvětlení v podobě horší funkčnosti bezpečnostních pásů v případě závažné nadváhy. Simulace dopravních nehod prý ukázaly, že bezpečnostní pásy fungují hůře pokud jde o udržení obézních osob v sedadle, a to kvůli "nadměrné měkké tkáni" v oblasti břicha. Proto je třeba o to víc dbát na správnou pozici za volantem - čtěte zde.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.