Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

  11:01aktualizováno  11:01
Při dopravní nehodě hrozí smrt více obézním řidičům než těm s normální váhou, zjistila ukázala studie amerických vědců, jejíž výsledky otiskl britský časopis British Medical Journal.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley a ze Západovirginské univerzity zkoumali údaje v americkém národním registru dopravních nehod. V něm jich bylo v letech 1996 až 2008 zaznamenáno více než 57 000. Experti se zaměřili na kolize osobních vozů, při nichž zahynul řidič alespoň jednoho z nich.

"Analýza ukázala, že nebezpečí smrti roste s obezitou řidiče tak, jak ji uvádí klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO)", píše časopis. WHO uvádí tři stupně obezity. U řidičů, kteří mají obezitu do prvního stupně, je podle výzkumníků pravděpodobnost úmrtí při střetu vozidel o 21 procent vyšší než u řidičů s normální váhou. Pro řidiče s obezitou druhého stupně je toto riziko o 51 procent vyšší a u těch s obezitou nejvyššího třetího stupně dokonce o 80 procent vyšší.

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč je řidič Bogdan obézní.

Autoři studie míní, že "obézní řidiči jsou náchylnější ke zdravotním problémům, což přispívá k vyššímu nebezpečí úmrtí v případě nehody".

Poukazují ovšem také na jiné vysvětlení v podobě horší funkčnosti bezpečnostních pásů v případě závažné nadváhy. Simulace dopravních nehod prý ukázaly, že bezpečnostní pásy fungují hůře pokud jde o udržení obézních osob v sedadle, a to kvůli "nadměrné měkké tkáni" v oblasti břicha. Proto je třeba o to víc dbát na správnou pozici za volantem - čtěte zde.

Autoři: ,




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.