Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obojživelná skládačka se srdcem z corvetty plave až stovkou

aktualizováno 
Americká společnost WaterCar vyrábí neobvyklý obojživelný vůz. Model Python je založen na klasickém americkém pick-upu. Má motor z Corvetty a zrychlením na souši potrápí nejeden supersport.

Watercar Python | foto: WaterCar.com

WaterCar Python vypadá na první pohled jako "vytuněný" pick-up značky Dodge. A něco na tom bude, protože Dodge Ram opravdu posloužil jako technický základ. Jenže karoserie vozu je vyrobena ze sklolaminátu a na místě, kde je normálně ložná plocha, burácí motor z Chevroletu Corvette. I proto možná záď vypadá, jako by corvettě z oka vypadla.

Watercar Python

Do Pythonu lze zabudovat jakýkoli motor z corvetty a na tom závisí i jeho jízdní výkony. V provedení se 640 koňovým motorem LS9 zrychlí python z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a čtvrt míle s pevným startem ujede za 12,5 sekundy. Nedá se však očekávat, že vzhledem ke konstrukci bude kdovíjak excelovat v zatáčkách.

Watercar PythonWatercar PythonWatercar Python

Ostatně, jeho parádní disciplínou není ani maximální rychlost na souši – ta činí něco přes 160 kilometrů v hodině. Na vině bude především aerodynamika – python je velký, mohutný a navíc nemá vůbec žádnou střechu. Výrobce ale do budoucna chystá příplatkový hard-top, který by mohl cestování po silnici přeci jenom zpříjemnit.

To na vodě podává Python obdivuhodnější výkony. S vozem lze přímo zajet do vody, pak stačí zařadit neutrál, zmáčknout tlačítko pro vytažení kol a přepnout pohon. Ve vodě se o pohyb stará proudová sestava Dominator Jet. Ta udělí vozu maximální rychlost až 60 mil za hodinu, tedy 96 km/h. A to je na motorovou loď slušný výkon, obzvláště pokud vypadá jako auto a umí jezdit po silnici. Rychlejší obojživelný automobil budeme asi hledat marně.

Watercar Python

Za python si výrobce nechá zaplatit 170 000 dolarů bez motoru, tedy asi 3 000 000 korun. Kompletní vůz (ale pravděpodobně s běžnějším motorem, než LS9) si může zákazník objednat za 200 000 dolarů, tedy něco přes 3,5 milionu. Za tuto cenu ale nedostane třeba ani klimatizaci a bude mít jen manuální převodovku.

Watercar Gator

Vodní brouk s tváří jeepu

Firma WaterCar ale vyrábí i podstatně levnější kousek s názvem Gator. Vůz je v podstatě replikou klasického Jeepu CJ8 – pasují na něj dokonce některé díly určené pro tento legendární off-road a tak si zákazník může bez problémů koupit třeba pevnou střechu. Jako technický základ ale tentokrát slouží VW Brouk – i Gator tak má motor vzadu. Jeho maximální rychlost na souši je asi 136 km/h, na vodě je pak schopen se pohybovat maximální rychlostí necelých 13 km/h.

Watercar GatorWatercar GatorWatercar Gator

Gator stojí jako stavebnice 29 500 dolarů, tedy necelých 530 000 korun. Kompletní vůz vyjde na částku mezi 40 a 50 tisíci dolary (700 000 – 885 000 korun), podle použitého motoru. Kromě vzduchem chlazených variant motoru starého brouka se dá použít i plochý čtyřválec Subaru, ten ale celou stavebnici trochu komplikuje, protože je chlazený vodou.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.