Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Podívejte se na superb přestavěný na elektroautomobil

  11:35aktualizováno  11:35
Navenek je to obyčejná Škoda Superb. Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk. A výfuk nebo nádrž byste hledali marně. Odborníci z hulínské společnosti EVC Group a z Vysokého učení technického v Brně přestavěli sériově vyráběný superb na vůz poháněný elektřinou. Novinka má už první zájemce.

Škoda Auto věnovala na | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Přestavěný vůz poháněný elektřinou má zatím pracovní název SuperbEL a je téměř ukázkovým příkladem, jak spolupráce mezi vědci a firmami může fungovat.

Škoda Auto věnovala na "pokus" jeden nehomologovaný superb s naftovým motorem. Přestavbu zařídila hulínská společnost EVC Group, která se věnuje přestavbám běžných aut na elektropohon. Ve firmě pak na autě pracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

Práce trvaly asi rok a půl. Z původního vozu zbyla karoserie, interiér a také – ve srovnání s jinými elektromobily netradičně – převodovka.

"Auto řadí jako běžný vůz se spalovacím motorem, je tam i spojka. Díky tomu bude maximální rychlost poměrně vysoká. Navíc se sníží spotřeba a vůz bude mít větší dojezd," vypočítává výhody Jaroslav Marušinec z VUT, jeden z lidí, kteří u zrodu projektu superbu poháněného elektřinou stáli.

Další odborníci pracovali na několika dílčích projektech, které pak do škodovky nabíjené ze zásuvky zabudovali. Například multifunkční displej, kterým se ovládá nová elektronika. A "made in VUT" je i rychlonabíječka vozu.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

V interiéru tak na první pohled nikdo rozdíl nepozná. "Rozdíl je v palubní desce, kde palivoměr nahradil ukazatel stavu baterií a ukazatel teploty chladicí kapaliny teď zobrazuje okamžitou spotřebu a směr proudu při vybíjení a rekuperaci," popisuje Marušinec.

První zájemci o vůz se našli už na jarním Autosalonu, kde byl vůz ještě nedokončený, bez posilovače řízení. "Odhaduji, že cena bude kolem jednoho a půl milionu," míní Marušinec, který je propagátorem elektromobilů a sám řídí elektrický Peugeot 106.

Autor:




Nejčtenější

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.