Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Podívejte se na superb přestavěný na elektroautomobil

  11:35aktualizováno  11:35
Navenek je to obyčejná Škoda Superb. Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk. A výfuk nebo nádrž byste hledali marně. Odborníci z hulínské společnosti EVC Group a z Vysokého učení technického v Brně přestavěli sériově vyráběný superb na vůz poháněný elektřinou. Novinka má už první zájemce.

Škoda Auto věnovala na | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Přestavěný vůz poháněný elektřinou má zatím pracovní název SuperbEL a je téměř ukázkovým příkladem, jak spolupráce mezi vědci a firmami může fungovat.

Škoda Auto věnovala na "pokus" jeden nehomologovaný superb s naftovým motorem. Přestavbu zařídila hulínská společnost EVC Group, která se věnuje přestavbám běžných aut na elektropohon. Ve firmě pak na autě pracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

Práce trvaly asi rok a půl. Z původního vozu zbyla karoserie, interiér a také – ve srovnání s jinými elektromobily netradičně – převodovka.

"Auto řadí jako běžný vůz se spalovacím motorem, je tam i spojka. Díky tomu bude maximální rychlost poměrně vysoká. Navíc se sníží spotřeba a vůz bude mít větší dojezd," vypočítává výhody Jaroslav Marušinec z VUT, jeden z lidí, kteří u zrodu projektu superbu poháněného elektřinou stáli.

Další odborníci pracovali na několika dílčích projektech, které pak do škodovky nabíjené ze zásuvky zabudovali. Například multifunkční displej, kterým se ovládá nová elektronika. A "made in VUT" je i rychlonabíječka vozu.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

V interiéru tak na první pohled nikdo rozdíl nepozná. "Rozdíl je v palubní desce, kde palivoměr nahradil ukazatel stavu baterií a ukazatel teploty chladicí kapaliny teď zobrazuje okamžitou spotřebu a směr proudu při vybíjení a rekuperaci," popisuje Marušinec.

První zájemci o vůz se našli už na jarním Autosalonu, kde byl vůz ještě nedokončený, bez posilovače řízení. "Odhaduji, že cena bude kolem jednoho a půl milionu," míní Marušinec, který je propagátorem elektromobilů a sám řídí elektrický Peugeot 106.

Autor:




Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.