Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Podívejte se na superb přestavěný na elektroautomobil

  11:35aktualizováno  11:35
Navenek je to obyčejná Škoda Superb. Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk. A výfuk nebo nádrž byste hledali marně. Odborníci z hulínské společnosti EVC Group a z Vysokého učení technického v Brně přestavěli sériově vyráběný superb na vůz poháněný elektřinou. Novinka má už první zájemce.

Škoda Auto věnovala na | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Přestavěný vůz poháněný elektřinou má zatím pracovní název SuperbEL a je téměř ukázkovým příkladem, jak spolupráce mezi vědci a firmami může fungovat.

Škoda Auto věnovala na "pokus" jeden nehomologovaný superb s naftovým motorem. Přestavbu zařídila hulínská společnost EVC Group, která se věnuje přestavbám běžných aut na elektropohon. Ve firmě pak na autě pracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

Práce trvaly asi rok a půl. Z původního vozu zbyla karoserie, interiér a také – ve srovnání s jinými elektromobily netradičně – převodovka.

"Auto řadí jako běžný vůz se spalovacím motorem, je tam i spojka. Díky tomu bude maximální rychlost poměrně vysoká. Navíc se sníží spotřeba a vůz bude mít větší dojezd," vypočítává výhody Jaroslav Marušinec z VUT, jeden z lidí, kteří u zrodu projektu superbu poháněného elektřinou stáli.

Další odborníci pracovali na několika dílčích projektech, které pak do škodovky nabíjené ze zásuvky zabudovali. Například multifunkční displej, kterým se ovládá nová elektronika. A "made in VUT" je i rychlonabíječka vozu.

Elektrosuperb vyrobený v Hulíně.

V interiéru tak na první pohled nikdo rozdíl nepozná. "Rozdíl je v palubní desce, kde palivoměr nahradil ukazatel stavu baterií a ukazatel teploty chladicí kapaliny teď zobrazuje okamžitou spotřebu a směr proudu při vybíjení a rekuperaci," popisuje Marušinec.

První zájemci o vůz se našli už na jarním Autosalonu, kde byl vůz ještě nedokončený, bez posilovače řízení. "Odhaduji, že cena bude kolem jednoho a půl milionu," míní Marušinec, který je propagátorem elektromobilů a sám řídí elektrický Peugeot 106.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.