Přestavěný vůz poháněný elektřinou má zatím pracovní název SuperbEL a je téměř ukázkovým příkladem, jak spolupráce mezi vědci a firmami může fungovat.
Škoda Auto věnovala na "pokus" jeden nehomologovaný superb s naftovým motorem. Přestavbu zařídila hulínská společnost EVC Group, která se věnuje přestavbám běžných aut na elektropohon. Ve firmě pak na autě pracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.
Práce trvaly asi rok a půl. Z původního vozu zbyla karoserie, interiér a také – ve srovnání s jinými elektromobily netradičně – převodovka.
"Auto řadí jako běžný vůz se spalovacím motorem, je tam i spojka. Díky tomu bude maximální rychlost poměrně vysoká. Navíc se sníží spotřeba a vůz bude mít větší dojezd," vypočítává výhody Jaroslav Marušinec z VUT, jeden z lidí, kteří u zrodu projektu superbu poháněného elektřinou stáli.
Další odborníci pracovali na několika dílčích projektech, které pak do škodovky nabíjené ze zásuvky zabudovali. Například multifunkční displej, kterým se ovládá nová elektronika. A "made in VUT" je i rychlonabíječka vozu.
V interiéru tak na první pohled nikdo rozdíl nepozná. "Rozdíl je v palubní desce, kde palivoměr nahradil ukazatel stavu baterií a ukazatel teploty chladicí kapaliny teď zobrazuje okamžitou spotřebu a směr proudu při vybíjení a rekuperaci," popisuje Marušinec.
První zájemci o vůz se našli už na jarním Autosalonu, kde byl vůz ještě nedokončený, bez posilovače řízení. "Odhaduji, že cena bude kolem jednoho a půl milionu," míní Marušinec, který je propagátorem elektromobilů a sám řídí elektrický Peugeot 106.