Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Russo-Baltique Impression

  9:08aktualizováno  9:08
Russo-Balt - zapomenutá automobilka z území bývalého Sovětského svazu vstává z mrtvých.

Russo-Baltique Impression | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Velké kupé jménem Impression mělo do Ženevy dorazit už loni. Nutno přiznat, že na první pohled svému jménu dostojí a budí DOJEM ("impression" anglicky).

Skupina ruských boháčů se rozhodla oživit nejstarší automobilku působící na území Ruska. Během svého krátkého života toho ale stihla nebývale mnoho.

Na stánku russo-baltu stojí štíhlý a dlouhý objekt, tvarů a proporcí, které jsme na žádném autě neviděli. Tvarům nelze upřít vysokou dávku originality. V něčem možná připomíná ladná kupé předválečných let.

Vystavený exemplář zdobí příkladné zpracování. Nechybí netradiční detaily. Interiéru, do kterého se vstupuje dveřmi otevíranými proti směru jízdy, vévodí v jeho minimalismu ve dřevě vyvedený volant.

Technika pochází z Mercedesu CL 65 AMG. Zadní kola čtyřsedadlového kupé pohání dvanáctiválec biturbo 5513 ccm o výkonu 555 koní, spolupracující s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kola s dvaadvacetipalcovým průměrem odpružuje vzduchový podvozek.

Russo-balt je dlouhý pět a půl metru, do výšky má metr čtyřicet a na šířku metr osmdesát a od jednoho kola k druhému (rozvor) jsou to jsou rovné tři metry. Devatenáct metráků těžké auto se z nuly na stovku rozjede za čtyři sekundy, na dvoustovku to trvá 13,2 sekundy a ze stopadesátky na dvěstěpadesátku vystřelí za 16,7 sekund. Ručička rychloměru se zarazí na 314 kilometrové rychlosti. 

Počítá se s výrobou velmi limitované série novodobých russo-baltů v Německu u  firmy Gerg.

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Automobilka Russo-Balt byla založena v roce 1907. Za svou krátkou existenci se etablovala jako výrobce elegantních vozů, kterým ovšem nechyběl sportovní charakter. Vozy, označované číselným kodem, oplývaly nevídanými vymoženostmi, měly topení a dokonce panoramatická střešní okna. V roce 1910 projel jeden z inženýrů automobilky André Nagel trasu Petrohrad - Berlin - Praha - Řím - Neapol - Vesuv tam a zpět bez jediného technického problému. V následujících letech automobilka experimentovala s hliníkem při stavbě motorů. V roce 1912 vyhrál její vůz jednu z disciplin na Rallye Monte Carlo a o rok později dostává objednávku na auta pro carský dvůr. Její historie se uzavírá v roce 1923.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.