Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

OBRAZEM: Russo-Baltique Impression

  • 17
Russo-Balt - zapomenutá automobilka z území bývalého Sovětského svazu vstává z mrtvých.

Velké kupé jménem Impression mělo do Ženevy dorazit už loni. Nutno přiznat, že na první pohled svému jménu dostojí a budí DOJEM ("impression" anglicky).

Skupina ruských boháčů se rozhodla oživit nejstarší automobilku působící na území Ruska. Během svého krátkého života toho ale stihla nebývale mnoho.

Na stánku russo-baltu stojí štíhlý a dlouhý objekt, tvarů a proporcí, které jsme na žádném autě neviděli. Tvarům nelze upřít vysokou dávku originality. V něčem možná připomíná ladná kupé předválečných let.

Vystavený exemplář zdobí příkladné zpracování. Nechybí netradiční detaily. Interiéru, do kterého se vstupuje dveřmi otevíranými proti směru jízdy, vévodí v jeho minimalismu ve dřevě vyvedený volant.

Technika pochází z Mercedesu CL 65 AMG. Zadní kola čtyřsedadlového kupé pohání dvanáctiválec biturbo 5513 ccm o výkonu 555 koní, spolupracující s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kola s dvaadvacetipalcovým průměrem odpružuje vzduchový podvozek.

Russo-balt je dlouhý pět a půl metru, do výšky má metr čtyřicet a na šířku metr osmdesát a od jednoho kola k druhému (rozvor) jsou to jsou rovné tři metry. Devatenáct metráků těžké auto se z nuly na stovku rozjede za čtyři sekundy, na dvoustovku to trvá 13,2 sekundy a ze stopadesátky na dvěstěpadesátku vystřelí za 16,7 sekund. Ručička rychloměru se zarazí na 314 kilometrové rychlosti. 

Počítá se s výrobou velmi limitované série novodobých russo-baltů v Německu u  firmy Gerg.

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Automobilka Russo-Balt byla založena v roce 1907. Za svou krátkou existenci se etablovala jako výrobce elegantních vozů, kterým ovšem nechyběl sportovní charakter. Vozy, označované číselným kodem, oplývaly nevídanými vymoženostmi, měly topení a dokonce panoramatická střešní okna. V roce 1910 projel jeden z inženýrů automobilky André Nagel trasu Petrohrad - Berlin - Praha - Řím - Neapol - Vesuv tam a zpět bez jediného technického problému. V následujících letech automobilka experimentovala s hliníkem při stavbě motorů. V roce 1912 vyhrál její vůz jednu z disciplin na Rallye Monte Carlo a o rok později dostává objednávku na auta pro carský dvůr. Její historie se uzavírá v roce 1923.