Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Světová premiéra nové škodovky aneb yeti se představuje

  10:40aktualizováno  12:02
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Ženevský autosalon navštívil ve světové premiéře Yeti. Nový, už pátý, model v nabídce škodovky se dostane do prodeje letos v létě.

Škodováckou novinku představil před devátou hodinou sám šéf automobilky Reinhard Jung. Bílou plachtu mu z novinky pomáhal stahovat Eckhard Scholz, který má ve vedení automobilky na starosti vývoj. Kromě Yetiho přiběhly také sněžné divoženky.

Scholz zdůraznil, že yeti dostává moderní motory. Všechny jsou přeplňované a vybavené přímým vstřikem paliva. Využitelnost v terénu zvyšuje pohon všech kol, který dodal Haldex. Je to stejný systém, který najdeme v superbech a octaviích 4x4. V případě prokluzu předních kol se pomocí mezinápravové elektronicky řízené spojky přenese potřebný díl síly motoru na zadní kola (na autosalonovém exepmláři mají průměr sedmnáct palců).

Škoda Yeti se představuje

Terénní novinka z Mladé Boleslavi je dlouhá 4,2 metru. Kromě nejslabšího motoru 1,2 TSI (105 koní) budou všechny verze k mání s pohonem všech kol. Čtyřválcový turbomotor 1,2 litru koncernu VW má v terénní škodovce premiéru. Druhý benzinový motor v nabídce má objem 1,8 litru a 160 koní výkonu. Dvoulitrové turbodiesely s výkony 110, 140 a 170 koní patří do nové generace motorů VW vybavených systémem common-rail.

Škoda Yeti se představuje

Posádka i řidič za volantem ze superbu sedí trochu vzpřímeněji než v konvenčněji stavěných škodovkách. V interiéru je pocitově hodně místa. Cestující na zadních sedadlech mají dost místa na hlavu, vepředu je rozhodně víc místa do všech směrů než ve skoro stejně dlouhém roomsteru.

Yeti má v zadní řadě sedadla, která lze vyjmout, mají měnitelný sklon opěradla a jsou posuvná. Základní objem kufru automobilka prozatím nezveřejnila, ve dvoumístném obsazení odveze až 1760 litrů zavazadel.

Yeti stojí na základech octavie, což prozrazuje třeba stejným rozvorem 2578 milimetrů.

Škoda Yeti se představuje




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.