Ferrari F458 Italia

Ferrari F458 Italia | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obrazem z Frankfurtu: Ferrari F458 Italia

  • 20
Facelift Grande Punta? Revoluční motor multiair u Alfy Romeo? Jako by nebyly. Správný Ital se ve Frankfurtu žene ke stánku Ferrari. Stojí zde úchvatná novinka F458 Italia. Někomu se nelíbí, jiný se zamiluje na první pohled.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Nejnovější ferrari s osmiválcem před zadní nápravou a dvoumístnou karoserií pomáhal ladit sám velký Michael Schumacher a hliníkovou karoserii namalovali designéři Pininfariny. Kabát nového ferrari stojí za pozornost, při stavbě byla rozhodující aerodynamika, a tak má ferrari výstupky, prohlubně a otvory v místech, kde to nejmíň čekáte.

Ferrari srší technologiemi, které mají umocnit pocit, že řídíte formuli. Nový osmiválec o objemu 4,5 litru dosahuje až neuvěřitelného výkonu 425 kW při 9 000 otáčkách. Zadní kola trápí až 540 Nm točivého momentu. V Maranellu naměřili kombinovanou spotřebu 13,7 litru benzinu na sto kilometrů jízdy, což je ale velmi teoretický údaj; kdo by jezdil s ferrari na desetinu plynu...

Sedmistupňová dvouspojková převodovka zaručí zrychlení z nuly na stovku za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je 325 km/h.