Již 81. ročník ženevského autosalonu představuje na 170 světových nebo evropských premiér. Novinky dovezlo na výstaviště Palexpo přes 700 značek ze 30 zemí. I letošní ročník je ve znamení alternativních pohonů, čtyřicet značek dorazilo na elektřinu nebo jiné zdroje energie. Nechybí zelený pavilon, kde se elektromobily předvádějí v akci. Ženevský autosalon se otevírá veřejnosti ve čtvrtek 3. března.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Ženevou krok za krokem
Giorgetto Giugiaro se se svým studiem Italdesign uchýlil pod křídla koncernu VW. Slavný designér se tedy se svým stánkem přestěhoval z tradičního místa mezi ostatními italskými designstudii do hejna značek Volkswagenu. Naproti škodováckému stánku stojí hned dva koncepty Italdesignu, na čumáku mají ale znak VW (upřímně, působí to dost nezvykle). Italdesign Go, jak se menší z nich jmenuje, vypadá jako zmenšené MPV. Dokonce se objevily spekulace, že nějak takhle by mohl vypadat chystaný kapesní Volkswagen Up.
V Ženevě vidíte autům doslova pod kůži, tohle je z Fiskeru. Všimněte si tlusté podlahy, ve které jsou schované baterky.
Přijely i tuningové příšery. Tahle až z Japonska.
Na stánku studia Bertone bylo ještě hodinu po otevřením pusto a prázdno. Italové prostě před devátou nepracují.
Hyundai Veloster dorazil do Evropy. Už brzy na jaře by se měl prodávat i v Česku. Zajímavé šmrncovní kupé zaujme hlavně tím, že má na každé straně jiný počet dveří.
Velké ženevské překvapení se jmenuje Bulli. Slavný mikrobus, do kterého američtí hipíci přesedli, když už se nevešli do brouka, dorazil v novodobém provedení. Prozatím jako elektrický koncept.
Hodně novinek je zatím schovaných pod plachtou. Tyhle tříkolky patří k těm nejoriginálnějším, najdete je na stánku Morganu. Není to žádný úlet, s tříkolovými auty historie téhle známé britské značky kdysi začínala...
Kde jinde uvidíte auta rozřezaná tak, abyste jim viděli do střev...
Loni čínské automobilky v Ženevě chyběly. Po roční pauze dorazila letos opět značka s obskurním jménem Build Your Dreams (BYD). Automobilka, ve které má podíl známý americký investor Warren Buffett, se specializuje na elektropohony. Stejně jako předloni rozbila svůj stánek ve velmi vybrané společnosti, mezi Rolls-Roycem a mercedesy.
Asi největší – co se rozměrů týče – auto na autosalonu. Obrovitý koncept Citroën Metropolis ale není úplnou novinkou, šestiválcový hybridní koncept představila automobilka loni v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Všechno musí být čisté, naleštěné. I podlaha.
Elektromobily tu potkáte na každém kroku.
James Bond dal aston martinům vale a přesedá do bentleye. Škoda, britským špionům chtěla automobilka nabídnout jako služebák novinku jménem virage.
Jedna z největších hvězd autosalonu: Ferrari FF. Má pohon všech kol a je to kombík. Takhle vypadá, když ho rozeberete.
U Lancie nebylo v osm ráno ještě ani kolo. A to si do Ženevy přichystala hned čtyři novinky.
Chybět nesmí ani automobiloví dědečci.