Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obří SUV pro čínské snoby: VW Neeza Concept

  17:49aktualizováno  17:49
Obří koncept luxusního SUV od Volkswagenu se představí na autosalonu v Pekingu. VW Neeza vychází z koncernového sourozence Audi Q7. Dveře se otevírají proti sobě a zrcátka nahradily kamery.

VW Neeza Concept | foto: Infomotori

DALŠÍ FOTKY VW NEEZA zde...

Protože konformní snobové nejsou specialitou velmi osobitého českého trhu, slaví Volkswagen úspěchy se svým hybridem mezi SUV a interhotelem jménem touareg i na dalších místech zeměkoule.

Nutkáním dokázat celému světu okázalé pohrdání ekologií a ropnou krizí trpí i zbohatlíci na nejbouřlivěji se rozvíjejícím trhu světa – za Velkou zdí.

Proto i tam zamíří dvoutunový terénní objekt s dvěma véčky na kapotě, který zprostředkuje vyvoleným nadhled nad okolním světem i životy ostatních účastníků silničního provozu.

Avšak z důvodů, jen obtížně pochopitelných zástupci západní civilizace, vyžaduje Čína často velice bizarní kombinace známých modelů, jejichž účelem je s minimálními náklady stvořit model nový, maximálně odlišný.

Tak se mezi rýžovými poli a oblaky toxických zplodin z tisíců neekologických továren prohánějí Peugeoty 307 sedan, Citroëny C2, které jsou vlastně Peugeoty 206 s pozměněnou maskou či superby s etiketou passat. Proto ani s Touaregem pro čínský trh to nebylo tak jednoduché.

Ač jsou blízkými technickými příbuznými, velký terénní Volkswagen pro nezajímavější trh na světě nebude vycházet z Touaregu, ale z většího a technicky poněkud jednoduššího Audi Q7.

Obří objekt jménem Neeza se koncem listopadu představí na pekingském autosalonu. Zatím neznáme definitivní podobu, ovšem dobře informované zdroje přinesly sérii věrohodných počítačových retuší, zobrazujících poměrně pohledného křížence mezi passatem a velkou Q7.

Technika se příliš lišit nebude, možná dojde k jistému zjednodušení. Motory lze očekávat spíš benzinové z koncernového portfolia (3,2 a 3,6 V6, 4,2 V8...?), Čína si na diesely nepotrpí. Ke slovu jistě přijde i šestistupňový Tiptronic a celá škála komfortních prvků.

Z naprostého minima informací, dostupných o voze, vypichujeme tzv. „suicide doors“, tedy zadní dveře, otevírané proti směru jízdy. Zpětná zrcátka nahradily dva malé výstupky, což jsou zpětné kamerky s monitory na palubní desce.

Více bude jasné během listopadu, už nyní je možné říct, že podobné monstrum by si jistě našlo svoje kupce i mezi novodobou českou smetánkou.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.