Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V březnu přezulo na letní gumy o dvě pětiny víc řidičů než loni

  18:07aktualizováno  18:07
V letošním březnu začalo přezouvat na letní pneumatiky až o dvě pětiny více motoristů než loni. Důvodem je mírná zima a teplé počasí v posledních týdnech. Hlavní nápor ale pneuservisy čeká na konci měsíce a na začátku dubna.

Největší nápor očekávají pneuservisy začátkem dubna. | foto: ADAC

"Zatím největší zájem o letní pneumatiky jsme zaznamenali kolem desátého března, kdy se prodeje zvýšily meziročně o 80 procent. Ceny pneumatik jsou téměř stejné jako loni," uvedl ředitel nákupního rádce Heureka Tomáš Braverman. Ceny jsou u nejběžnějších rozměrů proti loňsku vyšší maximálně o pět procent.

Dřívější nástup jarního přezouvání potvrdil Vojtěch Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz. "Dle našich statistik letošní sezóna startovala o pět týdnů dříve. To je logické, protože pokud si pamatuji, tak loni ještě v dubnu sněžilo," podotkl.

K přezouvání na letní gumy se podle serveru KupujPneu rozhodli především firmy zaměstnávající profesionální řidiče. "Podle statistik našeho autoservisu přezuly svoje auta více než tři čtvrtiny našich firemních zákazníků. Ostatní majitelé aut vyčkávají na začátek dubna," uvedl Jakub Pyšný z KupujPneu.

Motoristé stále více pro přezouvání využívají nabídky slevových serverů. "V loňském roce jsme zaznamenali nárůst poptávky o 15 procent a podobný vývoj očekáváme i letos. Zatímco loni byla kvůli delší zimě v polovině března prodána teprve cca třetina voucherů a poptávka vrcholila až na přelomu března a dubna, letos je trend pozvolnější a díky hezkému počasí rovnoměrně rozložen po celý březen," uvedl Tomáš Bátrla ze serveru Vykupto.cz.

Odborníci příliš nedoporučují dojíždět zimní pneumatiky přes léto. Při teplotách nad sedm stupňů totiž mají horší vlastnosti než letní. Povinnost mít zimní pneumatiky platí od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek (sněhul, ledu) nebo na úsecích označených dopravní značkou "zimní výbava".

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.