Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obscénní luxus Leninovi natruc: porsche se zlatými pedály

aktualizováno 
Ruští tuneři z firmy TopCar si vzali do parády Porsche Panameru a vyrobili pro ni pořádný paket vnějších doplňků. Za svou práci si žádají dost neuvěřitelných 50 000 eur. A pro opravdové boháče připravili kompletně upravené auto s bílozlatým interiérem. K vidění bylo před Leninovým mauzoleem.

Moskevská firma TopCar se specializuje především na prémiové německé značky, z "lidových" vozů najdeme v její nabídce jen upravené Mini.

Nejnovějším výtvorem je ale na opačném konci cenového spektra Porsche Panamera Stingray GTR, které má původ ve špičkové Panameře Turbo (S). Ruský úpravce se soustředil především na vnější vzhled, na přání ale poladí i motor na víc než 700 koní.

TopCar Porsche Panamera Stingray GTR

Vnější kit Stingray GTR je nabízen ve dvou variantách: s karbonovými díly a bez nich. Levnější varianta bez karbonu stojí 46 000 eur, dražší pak 55 000 eur, v přepočtu tedy až 1,3 milionu korun. V kontextu ceny nové Panamery Turbo S je to necelá třetina, ale úprava je hodně výrazná a navíc to bude exkluzivní záležitost pro pouhých 25 klientů. Víc kitů TopCar nevyrobí.

Fotogalerie

Jestli je i estetická, nechť posoudí každý sám. V každém případě zcela jiný je předek auta s masivním žebrováním přes celý přední nárazník. Směrem ven vytáhli u TopCaru i všechny blatníky a prahy, čímž uprostřed auta vznikl prostor pro masivní "kapsy" pro přístup vzduchu k brzdám. Zmizela klika zadních dveří, které se po úpravě otvírají dálkově.

Na zádi přibyl masivní spojler a ani zadní nárazník nemá s tím sériovým mnoho společného. Pro náročné zákazníky montují u TopCaru na panameru americká kola ADV. V rozměru 21 palců stojí podle typu dva až tři tisíce dolarů. O polovinu levnější civilnější kit Stingray bez GTR se pak sériové panameře blíží rozhodně víc, a také víc ladí s cenou auta.

TopCar Porsche Panamera Stingray GTR

Přestože je bodykit Stingray GTR hodně výrazný a nápadný, tak interiér předváděcího modelu Crocodile je synonymem pro obscénní luxus. Kombinace bílé kůže, březového dřeva a zlatých doplňků působí poněkud kýčovitě. Ale kdo by si přál třeba zlaté pedály nebo palubní desku s kůží s krokodýlím vzorem, je na správné adrese.

TopCar Porsche Panamera Stingray GTR

Zpracování působí na fotografiích pečlivým dojmem, ostatně firma si za takto upravenou panameru nechá pořádně zaplatit, a tak se pečlivost a preciznost předpokládají.

Auto, které výrobce efektně vystavil před místo posledního odpočinku V. I. Lenina na Rudém náměstí, totiž stojí 450 000 eur, v přepočtu závratných 11 milionů korun. Z názorového revolučního hlediska se tak při prezentaci musel Lenin hrůzou obracet ve svém katafalku; ovšem on sám kdysi jezdil v rolls-roycu, takže ho drahá panamera mohla naopak potěšit. O autech sovětských pohlavárů čtěte ZDE

Autoři:


Témata: Mini, Porsche


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.