Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obyčejné chryslery, které tankují u zásuvky

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu představil Chrysler jako jeden z mnoha výrobců svou podobu takzvaného plug-in hybridu, tedy elektromobilu, který se dobíjí buď ze zásuvky, nebo pomocí malého spalovacího motoru na palubě. Na rozdíl od mnoha konkurentů nemá koncept 200c EV futuristický vzhled.

Chrysler ENVI | foto: Chrysler LLC

Autosalon Detroit

Módu plug-in hybridů a elektromobilů sleduje i americká automobilka Chrysler. Ta již na podzim loňského roku představila trojici konceptů plně elektrických a hybridních vozů různých kategorií. Na svědomí je má nově vzniklá divize ENVI, která se právě vývojem elektromobilů a plug-in hybridů má zabývat.

Jeep Wrangler EV

Jeep Wrangler EV

Na detroitském autosalonu Chrysler představil aktualizovanou verzi trojice a přidal k ní dva nové modely. K minivanu Chrysler Town & Country EV, teréňáku Jeep Wrangler Unlimited EV a sportovnímu vozu Dodge Circuit EV tak přibyla ještě hybridní verze Jeepu Patriot a klasický sedan Chrysler 200c EV.

Automobilka při uvedení konceptu zdůraznila, že jeden z této pětice se dostane do sériové výroby již v roce 2010 a do roku 2013 uvede koncern ještě další tři automobily na platformě ENVI.

Chrysler Town&Country EV

Chrysler Town & Country EV

A právě sedan 200c EV je podle všeho nejžhavější adept na sériovou výrobu. Mohl by se totiž přímo utkat se současnou i připravovanou konkurencí, respektive by k ní mohl nabídnou zajímavou, větší alternativu.

Crysler 200c EV totiž stojí na zkrácené platformě s pohonem zadních kol a s délkou 4 879 mm jde o standardní sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy třídy, rozvorem 2 948 mm se řadí spíše do třídy vyšší. Většina v současnosti představovaných hybridů přitom patří spíše na spodní okraj střední třídy nebo i o třídu níž.

Chrysler 200c EV Concept

Chrysler 200c EV Concept

Zadní kola sedanu pohání elektromotory o výkonu 200 kW. Ty získávají energii ze sady Li-ion baterií, které zaručí čistě elektrický dojezd asi 64 kilometrů. Na palubě vozu se dále nachází malý spalovací motor o výkonu 55 kW, který je schopen baterie dobíjet.

Celkový akční rádius vozidla tak činí 640 kilometrů. Baterie se nemusí dobíjet jen pomocí motoru, vůz lze připojit i ke klasické 220V zásuvce. Pak se dobije zhruba za 4 hodiny.

Chrysler 200c EV Concept

Na rozdíl od mnoha hybridních konceptů nejsou automobily koncernu Chrysler žádnými lenochy. Výkonné elektromotory tak zajišťují konceptu 200c EV akceleraci z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost zhruba 193 km/h.

Obdobnou dynamiku lze očekávat i od modelů Town & Country EV a Wrangler Unlimited EV, které jsou vybaveny stejným pohonným ústrojím. Malý Jeep Patriot si vystačí se slabšími elektromotory o celkovém výkonu 150 kW, přesto akceleruje z 0 na 96 km/h za stále velmi dobrých 8 sekund a pokračuje až za hranici 160 km/h.

Jeep Patriot EV

Nejrychlejším ze všech elektrokonceptů Chrysleru je však plně elektrický sporťák Circuit EV. Ten nemá spalovací motor, ale jen sadu baterií. Výkon elektromotorů opět činí 200 kW a malý vůz s ním zrychluje z 0 na 96 km/h za 5 sekund a pokračuje zhruba k hranici 200 km/h. Dojezd elektromobilu je přitom 240-320 kilometrů.


Vraťme se ale ještě na chvíli ke konceptu 200c EV. Jeho klasicky tvarovaná karoserie totiž překvapivě schovává velmi moderně zpracovaný interiér. Na první pohled zaujmou už netradičně tenká sedadla s výrazným tvarováním.

V interiéru také nenalezneme prakticky žádná mechanická tlačítka a různé páčky. Jejich funkci převzaly podobně jako u konceptu Subaru Legacy dotykové displeje. Středová konzola přitom u 200c plynule přechází do přístrojového štítu a tvoří tak jeden obří širokoúhlý zobrazovací a ovládací prvek.

Chrysler 200c EV Concept

Ve schránce před spolujezdcem se ukrývá dotykový tablet, díky kterému může posádka přistupovat na internet a využívat všelijaké multimediální funkce. Cestující vpředu i vzadu pak mají k dispozici speciální schránku, která slouží k dobíjení jejich mobilních elektronických přístrojů.

Samozřejmostí u 200c EV je rozsáhlé použití recyklovaných a ekologických materiálů. Kombinací všech těchto vlastností získáváme jeden z nejzajímavějších plug-in hybridů současnosti. Uvidíme, kolik odvahy Chrysler najde a jak bude vypadat jeho případná sériová verze.





Nejčtenější

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.