Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obydlí pracovních nomádů - karavan budoucnosti

  12:06aktualizováno  12:06
Karavan, který bourá tradici klasických jednoduchých, ale účelných tvarů obytných přívěsů, navrhuje dvojice rakouských studentů. Na zářijovou výstavu karavanů v Düsseldorfu přivezli první prototyp. Několik pospojovaných krystalů připomíná karavan pojmenovaný Mehrzeller, což v překladu znamená vícebuněčný organismus.

Mehrzeller: karavan budoucnosti | foto: Mehrzeller

Studenti Technické univerzity ve Štýrském Hradci Theresa Kalteis a Christian Freissling si téma netradičního karavanu zvolili pro svou diplomovou práci. A sehnali tolik sponzorů, že mohli postavit rovnou prototyp.

Theresa a Christian sázejí na to, že stále více lidí při své práci mění místo působení. Tito "pracovní nomádi", jak je sociologové nazývají, ale podle jejich představ ocení, když si kus svého domova mohou vzít s sebou.

Mehrzellerem však studenti hodlají zaujmout také příznivce klasického karavaningu. Jsou přesvědčeni, že nejeden karavanista už má dost těch klasických tvarů obytných přívěsů a čeká na něco nového. V tomto případě na přímo revoluční změnu.

Na jaře příštího roku chtějí autoři neobvyklého rakouského karavanu spustit na svých internetových stránkách konfigurátor. S jeho pomocí si bude zájemce moci sestavit svůj mnohobuněčný pojízdný příbytek. Po odeslání dat projekt převezme architekt a spolu se zájemcem buňky poskládá tak, aby vše šlo vyrobit, a majitel se dočká svého unikátu.

Velice moderně působí interiér v Düsseldorfu představeného prototypu. Nabízí spojení bílých stěn s hodnotně působícími dřevěnými doplňky.

Kdekoho napadne, kolik by takový karavan stál, nebo bude stát. Theresa Kalteis a Christian Freissling zájemce hned uklidní prohlášením, že se bude jen lehce odchylovat od cen standardních karavanů. 

Mehrzeller: karavan budoucnosti

Autoři:


Témata: karavan


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.