Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obytné auto budoucnosti bude s vysouvací kuchyní i internetem

aktualizováno 
Hemenex si umícháte přímo pod otevřeným nebem, počítač připojený na internet živí solární články a klimatizaci ovládáte mobilem - vítejte v karavanu budoucnosti.

Hymer Innovision | foto: Hymer

Na jednu stranu bývají příznivci karavaningu konzervativní a od výrobce mobilního obydlí neočekávají revoluci, na druhou stranu rádi poradí, co by se dalo vylepšit. Výrobce obytných aut Hymer udělal mezi svými zákazníky průzkum a vybral 50 nejzajímavějších inovací pro obytné příbytky na kolech. Výsledkem je studie Hymer Innovision. Letos toto auto při ubytování v kempu ještě neuvidíte.

Německý časopis Caravaning se už několikrát svých čtenářů zeptal, co je pro ně na obytném voze nebo přívěsu nejdůležitější. Vedle cenově dostupné kvality a dobrého designu hrají prim velká kuchyně, alespoň malá koupelnička a pak spousta odkládacích prostorů.

Hymer Innovision výrobce představil poprvé loni na podzim a od té doby je zpestřením karavaningových salonů. Sériovou výrobu zatím výrobce nepotvrdil, některé nápady se však určitě prosadí.

Například kuchařkám a kuchařům vadí, že v parných dnech musí trávit hodiny v kuchyni uvnitř karavanu. Hymer Innovision přichází s výsuvnou kuchyní. Smažit řízky tak bude možné pod širým nebem.

Hymer si zároveň uvědomuje, že nastala doba internetu a připojení k síti se nechce vzdát stále více lidí ani na dovolené. Studie proto dostala "Car-PC s internetem, navigací a multimediálními funkcemi" a také soundsystém. Centrální obrazovka je umístěná nahoře na palubní desce.

Energii má vedle plynu zajišťovat obytnému autu budoucnosti markýza pokrytá solárními články. Hlavním palivem je LPG, levný plyn nabízený ve většině evropských zemí. Plynem se obytné auto budoucnosti také vytápí, samozřejmě pomáhá s vařením.

Střechu Hymeru Innovision pokrylo částečně sklo, elektricky stahovatelné. Boční okna lze zmáčknutím tlačítka ztmavit. Vnitřní osvětlení se mění podle nálady posádky, volit je možné tón světelných paprsků.

O pohodě však rozhodují také maličkosti. Proto Hymer přichází s malou výsuvnou plošinkou na přídi auta, na kterou si řidič vystoupí, když chce omýt čelní sklo. Kousek vedle je přední koule tažného zařízení. Ta se hodí třeba při manévrovaní s člunem u přístavu.

Kamery hlídají nejen mrtvý úhel zpětných zrcátek, ale také okolí a interiér vozu. Topení a klimatizaci ovládá majitel vzdáleně přes mobilní telefon.

Hymer je tradičním výrobcem obytných aut a karavanů. Ceny nejluxusnějších pojízdných příbytků této značky sahají až ke čtyřem milionům korun.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.