Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očima čtenářů: Slušovice plné vyšlechtěných krasavců

  10:35aktualizováno  10:35
Dostihový areál ve Slušovicích na Zlínsku patřil první červencovou sobotu milovníkům upravených aut. Návštěvníci osmého ročníku zdejší Tuning Auto Show obdivovali několik stovek pečlivě vyleštěných, napulírovaných a do nejmenšího detailu vyprecizovaných automobilů různého stáří i značek.

Tuning Auto Show 2011 Slušovice | foto: brda70.rajce.idnes.cz

Jejich majitelé zvyšují svým plechovým miláčkům výkon, přidávají doplňky, upravují karoserie a šlechtí interiéry.

"Motivace účastníků spočívá ve snaze ukázat se před druhými, předvést, čím se od ostatních odlišují," popisuje organizátor akce Libor Houšť, který se tuningu věnuje asi 15 let. "V tuningu je strašně moc možností, jak jednotlivé prvky barevně či designově sladit nebo jak vybavit interiér."

Fotogalerie na Rajce.net

"Zpočátku jsme se tím bavili, díly šly udělat z laminátu. Dnes pokud nemají atest, je to jen na problémy. Musíme kupovat originální díly, což je strašně o penězích," postěžoval si. Na Zlínsko dorazili i motoristé z Polska a Slovenska, převažovali však domácí.

Nechyběl mezi nimi čtyřiatřicetiletý Miroslav Průcha z Kašavy na Zlínsku, který na podobných srazech získal již 114 cen. Do Slušovic přijel s upravenou Škodou Octavia Combi z roku 2002. Nablýskaný stroj přitom používá i na každodenní cesty do práce. "Motor je šest centimetrů od země, při jízdě s takovým autem musíte přemýšlet. Tuning je pro mě skoro droga, je to o detailech, o spoustě času a peněz. Manželka ale říká, že to je lepší, než kdybych chodil do hospody," dodal s úsměvem Průcha.

Fotogalerie na Rajce.net

Mezi upravenými vozidly zářil i růžový Ford Fiesta Adély Kolibové z Prušánek na Hodonínsku. Jednadvacetiletá dívka, která pro tuning zlákala i svého přítele, přitom původně vůz vůbec upravovat nechtěla. "Koupili jsme si ho na běžné ježdění, jenže nám to nedalo. Auto bych nikdy neprodala, je to můj miláček. Moc s ním nejezdím, jen jednou za měsíc ho naleštím a umyju. Před soutěží to zabere klidně i tři hodiny," doplnila Kolibová.

Osmadvacetiletý Michal Florián z Kroměříže byl na srazu jako porotce. Přivezl však svůj Fiat z roku 1977. "Chci ukázat, že i staré auto se dá upravit do krásného stylu. Mám ho čtyři roky, je za tím spousta domácí práce. Koupil jsem ho v bazaru za 3000 korun a začal stavět. Každý víkend jsem byl v garáži, teď už si jen užívám projížďky," popsal Florián vůz, se kterým sbíral ocenění i na srazech tuningu v Maďarsku, Polsku a na Slovensku.

Fotogalerie na Rajce.net

Starší vůz si vyhlédl také devětadvacetiletý Lukáš Karásek z Brna. "Začínal jsem s moderními auty, ale když na ně sáhnete, ztrácejí hodnotu. U starších je to naopak," poznamenal. Z původně zastřešeného automobilu Volkswagen Brouk ze 70. let minulého století si udělal kabriolet se sníženým podvozkem a dvoulitrovým motorem Porsche. "Vždy jsem chtěl rychlejší auto, kabriolet a zároveň, aby to byla 'stylovka'. Brouk tohle všechno splňuje," pochvaloval si.

Vůz lákal k prohlídce i netradičně a dobově vybaveným kufrem, kde letitý psací stroj doplňoval piknikový košík, panenka, květiny a víno z roku 1966.

Ani Karásek by svého Brouka neprodal. "Znamená pro mě hodně. Je to připomenutí dob, kdy bylo líp. Zažil jsem s ním strašně moc věcí, třeba výlet na Kanárské ostrovy. Neprodal jsem ho, ani když mi jeden Němec nabízel 20 000 eur," uzavřel Karásek.

Fotogalerie na Rajce.net

Historie tuningu se začala psát po 2. světové válce, kdy se v USA začala objevovat první upravená auta. Vznikala, aby se jejich majitelé mohli zúčastnit populárních ilegálních závodů na čtvrt míle. Na takovou trať bylo nutné auto odlehčit a přidat výkon. Později se při tuningu stal nejdůležitější vzhled. Důležité bylo, aby auto mělo co nejvíce chromu, leštěných dílů, luxusní kola a kožené čalounění v interiéru. V Česku se tuning začal objevovat až po roce 1989, kdy se potřebné díly staly dostupnější.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.